رضایت در "زندگی مشترک" را با این راهکار‌ها امتحان کنید

مشاوره پیش از ازدواج به منظور کسب مهارتهای کافی و توانمندسازی فردی برای رسیدن به اهداف ازدواج و استحکام خانواده و کاستن از آسیبهای اجتماعی ضروری است و یکی از راهکارهای درمانی و پیشگیری کننده است.

مریم محمدی کار‌شناس روانشناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: "مشاوره قبل از ازدواج" در اولویت اول به روشن ساختن ملاکهایی می‌پردازد که برای داشتن یک انتخاب مناسب در ازدواج ضروری هستند، توجه نکردن به تعیین چنین ملاکهایی و ارزش‌گذاری و اولویت بندی نامناسب آن‌ها اغلب موجب ناکامی‌های بعدی می‌شوند. 

وی ادامه داد: براین اساس در مشاوره قبل از ازدواج ملاکهای افرادی که قصد ازدواج دارند بررسی می‌شود و راهنمایی لازم در مورد نظر داشتن به ملاکهای مناسب ارائه می‌گردد، ملاکهایی نظیر همانندی فرهنگی، هماهنگی در منش و شخصیت، همانندی در هوش و تحصیلات، میزان جاذبه‌های فیزیکی و... که هر اندازه این همانندی بیشتر باشد، سلامت آنان از ازدواج بیشتر خواهد بود. 

محمدی در خصوص بررسی آمادگی دو طرف برای ازدواج افزود: سن ازدواج عامل مهمی است که می‌تواند رضایت از زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار دهد هر چند این عامل به تنهایی نمی‌تواند تعیین کننده باشد اما عامل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی در پایان اظهار داشت: افراد مختلف در سنین متفاوت به پختگی و آمادگی لازم برای ازدواج می‌رسند یک فرد ۲۵ ساله ممکن است، از پختگی و رشد و تکامل روانی، اجتماعی و عاطفی برخوردار باشد در حالی که فرد دیگری در سن ۳۵ سالگی چنین آمادگی را نداشته باشد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iraq
rooman0328
۲۲:۲۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
ممنونم
آخرین اخبار