باکتری‌هایی که برای "دستگاه گوارش" مفید هستند

در طبیعت، باکتری‌های مختلفی وجود دارد که بعضی از آن‌ها مفید هستند. این باکتر‌ی‌ها، برای دستگاه گوارش انسان نیز بسیار با اهمیت هستند.

دکترشهرزاد محمدیان متخصص تغذیه ورژیم درمانی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در طبیعت، باکتری‌های مختلفی وجود دارد، که بعضی از آن‌ها مفید هستند. مواد یا فرآورده‌های پروبیوتیک، موادی هستند که حاوی این باکتری‌های مفید بوده که پس از مصرف، موادی را تولید می‌کنند که برای باکتری‌های مفید بوده که پس از مصرف، موادی را تولید می‌کنند که برای دستگاه گوارش انسان، بسیار مفید هستند. 

وی افزود: فرآورده‌های پروبیوتیک، اغلب به صورت مواد لبنی و شربت‌ها و قرص‌های پروبیوتیک، در کشور ما موجود می‌باشند. 

دکتر محمدیان، همچنین تصریح کرد: پروبیوتیک‌ها، باکتری‌های مفیدی هستند که می‌توانند در دستگاه گوارش انسان، مواد معدنی، پروتئین‌ها و موادی که برای سلامت مفید و الزامی می‌باشند را تولید کنند. 

وی گفت: فرآورده‌های پروبیوتیک، در نوزادان بسیار با اهمیت است. 
برای مثال باکتری لاکتوباسیلوس که یکی از باکتری‌های پروبیوتیکی است، می‌تواند از وزن کم هنگام تولد، اگزمای‌ نوزادان، مرگ و میر، آلرژی، عفونت و غیره جلوگیری کند. 

دکتر محمدیان افزود: این فرآورده‌ها، در افراد بزرگسال نیز بسیار با اهمیت هستند. 
برای مثال در کاهش کلسترول، کاهش تری گلیسیرید، جلوگیری از کبدچرب، کاهش قند خون، کاهش سرطان روده وغیره استفاده می‌گردد. 

وی تصریح کرد: در زندگی روزمره به دلیل استرلیزه کردن مواد غذایی، بسیاری از باکتری‌ها مفید، به همراه باکتری‌های غیر مفید از بین می‌روند. همچنین، بسیاری از دارو‌هایی که مصرف می‌کنیم نیز، باکتری‌های مفید روده را از بین می‌برند. بنابراین، مصرف پروبیوتیک‌ها، برای تولید دوباره باکتری‌های مفید، درروده، بسیار با اهمیت است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.