نشست مشترك رييس سازمان ميراث فرهنگي و مسئولان رسانه ملي؛

تعامل بيشتر رسانه و سازمان ميراث فرهنگي

نجفي: جاذبه‌هاي گردشگري و ارزش‌هاي ميراث فرهنگي كشور مي‌تواند از شبكه‌هايي مانند پرس تي وي و‌ آي فيلم كه در بسياري از كشورها مورد توجه است معرفي شود.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: جاذبه هاي گردشگري و ارزشهاي ميراث فرهنگي و صنايع دستي كشور مي تواند از شبكه هايي مانند پرس تي وي و‌ آي فيلم كه در بسياري از كشورها مورد توجه است معرفي شود. 

محمدعلي نجفي پس از ديدار با رئيس رسانه ملي و معاونان وي در گفتگو با خبرنگار واحد مركزي خبر افزود: در اين جلسه قرار شد در بسياري از زمينه ها امكان همكاري مشترك و تشريك مساعي صورت گيرد كه از جمله اينها مي توان به تأسيس شبكه گردشگري اشاره كرد طرحي كه از قبل مطرح شده و قرار است بازخواني و بازنگري شود. 

وي با اشاره به اهميت صدا و سيما به عنوان دستگاهي تأثيرگذار در توسعه فرهنگي گفت: از طرف ديگر سازمان ميراث فرهنگي نيز مي تواند در توسعه و تعميق فرهنگ و آگاه كردن مردم در اين زمينه حائز اهميت باشد لذا با برپايي جلسات و گفتگو راههاي همكاريهاي مشترك ميان اين دو سازمان در جلسه امروز بحث و بررسي شد. 

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: ماهيت كار دو سازمان يكسان و در حقيقت مسئله فرهنگ به معناي عام خود مي باشد كه پايه فعاليتهاي هر دو سازمان است بنا بر اين همكاريها معني دار و موجب هم افزايي خواهد بود و هم مي تواند در جهت تقويت و بالا بردن كيفيت برنامه هاي صدا و سيما محسوب شود و در اين راستا در رسيدن سازمان ميراث فرهنگي به اهداف خود مؤثر باشد. 

نجفي يادآور شد بر اساس اين همكاريها آمادگي راديو با سازمان ميراث فرهنگي براي تهيه برنامه هايي با عنوان سفر و گردشگري با هدف آشنا كردن مردم و همچنين آشنا ساختن گردشگران خارجي با امكانات و جذابيتهاي گردشگري ايران اعلام شده است. 

وي در خصوص همكاري با فضاي مجازي سازمان صدا و سيما گفت: امكانات بسيار خوبي در زمينه فضاي مجازي دارد ما بايد پرتال جامعي كه خدمت محور و سرويس محور باشد طراحي كنيم كه علاقمندان در همه جاي دنيا بتوانند در خصوص گردشگري و ميراث فرهنگي ايران از آن بهره گيرند. 

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري افزود: صحبتهايي درباره فعاليتهاي مشترك در استانها نيز به ميان آمد و قرار شد براي تهيه برنامه هاي متفاوت از جمله مستند و فيلم و سريال و استفاده از موقعيتها و لوكيشن هاي فرهنگي و تاريخي، همچنين تهيه برنامه هاي كودك و نوجوان كه در آن نسل جوان با مواريث فرهنگ، صنايع دستي و هنرهاي سنتي ـ اسلامي آشنا شوند اقدام شود. 

وي همچنين آمادگي سازمان متبوعش را با صدا و سيما در زمينه همكاريهاي آموزشي و پژوهشي اعلام كرد و گفت: قرار شد با همكاري با شش معاونت صدا و سيما و فعاليت هاي مشترك براي عملياتي كردن ساز و كارهاي فيمابين اقدام شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار