بیماری‌هایی که "شبکه چشم" را مسدود می‌کنند

مهم‌ترین انسدادهایی که در سطح شبکیه اتفاق می‌افتد انسدادهای وریدی است که ممکن است به صورت شاخه‌ای باشد یا کل ورید شبکیه انسداد پیدا کند.

احمد میرشاهی استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بهترین فاکتورهای که باعث ایجاد انسداد در شبکیه چشم می‌شود فشار خون، دیابت، افزایش چربی خون که هم افزایش تری گلیسرید و هم افزایش کلسترول خون را در برمی‌گیرد می‌باشد. 

وی در ادامه افزود: از علت‌های کمتر شایع این بیماری باید به افزایش فشار چشم یا بیماری آب سیاه اشاره کرد که موجب ایجاد انسداد وریدی در سطح شبکیه می‌گردد. 

میرشاهی اظهار داشت: یکی از راههای درمان این بیماری کنترل بیماری‌های زمینه‌ای بیمار است مثلا اگر شخص فشار خون دارد فشار خونش کنترل شود، اگر دیابت دارد قند خودش پایین آورده شود و یا اگر کلسترول خون بالا دارد کلسترولش تنظیم شود حتی چنانچه فشار چمشش بالاست فشار چشمشش پایین آورده شود. 

این متخصص در پایان تصریح کرد: از راههای دیگر درمان این بیماری استفاده از یکسری داروهاست که در کشورمان هم موجود است و به صورت تزریقات داخل چشمی انجام می‌شود که مهم‌ترین دارویی که استفاده می‌شود داروی آواستین است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.