فیلـم‌های سینمایی و تلویزیونی آخر هفته و میلاد پیامبر اکرم(ص) از شبکه های سیما

رسانه ملی آخر این هفته فیلم‌های سینمایی مختلف و جذابی برای مخاطبان در نظر گرفته است.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «سلطان تپه»، «نامه آخر»، «ناسپاس»،«مختارنامه (نهضت توابین) » ،« قلمرو ممنوعه » ،« ملک سلیمان » ، « داستان زال »، « افسانه سرزمین گوهران »، « ماه تلخ » ، « مینا و پلنگ » ،« آقای عبدی نسب و بانو » ،«مسابقه »، « آقای مهربان »، « آب پریا » ، « قصه من و دوچرخه بابام » ، « شکست ناپذیر » ،« همسر » ، « کیلا »، « در تعقیب پدر خوانده » ، « بچه های آسمان »، « خوش نشین ها » ، « روشنایی های لرزان »، « در گرمای نیمه شب » ،« تخت خواب سحر آمیز (دستگیره تخت و دسته جارو) » ، « کیوی پرنده »   ،   « 12 راند ( بازی از نو ) » ، « کنار تو می خندم » ، « ماروپله » ، « بغض باران » ، « صابر » ، « برادران سرزمین من » ، « رنگ انتظار » ، « شوق خواندن » ، « خواب های دنباله دار » ، «  مجسمه » ، « بلکا و استرلکا »، « جزیره گنج » پنج شنبه ، جمعه و یک شنبه 26 ، 27 و 29 دی ماه از شبکه های سیما روی آنتن می رود.

شبکه یک سیما
به گزارش روابط عمومی سیما، فیلم سینمایی « سلطان تپه » به کارگردانی استیون سودربرگ ، پنجشنبه 26دی ماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش می شود .

داستان این فیلم با بازی جسی بردفورد، جرون کرابی، لیزا ایچهورن آمده است : اروين پسر نوجواني است كه همراه با خانواده اش در يك سوئيت محقر اجاره اي روزگار مي گذرانند. به دليل ركود اقتصادي در امريكا همه همسايه هاي آنان زندگي دشواري دارند. اروين دانش آموز باهوشي است و از شاگردان خوب مدرسه محسوب مي شود ولي سختي هاي زندگي خانواده را از هم مي پاشد و اروين ناگزير مي شود براي دوام آوردن تلاش بسياري صورت دهد. مادر دچار بيماري رواني مي شود و بستري مي گردد و پدر و برادر اروين نيز هر يك به دليلي از خانه دور مي افتند. اروين به كارهاي مختلفي روي مي آورد و همين فعاليت ها او را به فردي هشيار بدل مي كند كه با پختگي مي تواند از پس مشكلات بر آيد.


فیلم سینمایی « نامه آخر » به کارگردانی جارد موش، پنجشنبه 26دی ماه ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش می شود .
در خلاصه داستان این فیلم آمده است : وید که 10 سال قبل پس از مشاجره ای سخت با پدرش خانه را ترک کرده است نامه ای از او دریافت می کند. پدرش در نامه از او می خواهد که فورا به خانه بازگردد و مراقب خانواده و زمینهایشان باشد. او سریع عزم سفر می کند اما زمانی که به خانه می رسد پدرش کشته شده است. وید با خواهر کوچکش مارتا و همسرش هک روبرو شده و آنها توضیح می دهند که همه اعضای خانواده به طرز مشکوکی یکی پس از دیگری به قتل رسیده اند. وید به دنبال قاتل می گردد و متوجه می شود که ...
بارلو جاکوبز، کلر بوئن، دیوید کال در فیلم سینمایی « نامه آخر » 2012 آمریکا بازی کرده اند.

فیلم سینمایی « ناسپاس » به کارگردانی حسن هدايت ، جمعه 27 دی ماه ساعت 14:50از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
داستان فیلم از این قرار است که : در زمان حضرت موسي ، عاميل و آشل دو پسر عمو هستند كه خواهان ازدواج با آناتل هستند اما وقوع يك رخداد غيرمنتظره آرامش و آسايش قبايل را به هم مي‌ريزد......
الناز شاكردوست، پوريا پورسرخ، نيما شاهرخ شاهي در فیلم سینمایی « ناسپاس » 1388 ایران بازی کرده اند.

فیلم سینمایی « مختارنامه ( نهضت توابین) » به کارگردانی داوود میرباقری ، جمعه 27 دی ماه ساعت 22 از شبکه یک پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم با بازی فریبرز عرب نیا، امین زندگانی، نسرین مقانلو و رضا رویگری آمده است : پس از مرگ یزید، عده ایی از دوستداران امام حسین که در کربلا به امام یاری نرسانده اند از کرده خود پشیمان شده و توبه می کنند و از این جهت به توابین معروف می شوند. آنها پس از مرگ یزید در کوفه قیام کرده و با سپاه شام درگیر می شوند. این قیام به نهضت توابین معروف می شود.

فیلم سینمایی « قلمرو ممنوعه » به کارگردانی راب مینکوف ، یکشنبه 29 دی ماه ساعت 9 از شبکه یک پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: جيسن نوجواني ماجراجوست كه علاقه زيادي به هنرهاي رزمي و ورزش كونگ‌فو دارد. همين علاقه او را جذب قصه‌هاي آسيايي و سينماي هنگ‌كنگ و آثار كلاسيك كونگ‌فويي كرده است. به زودي جيسن موفق به يك كشف عجيب و غريب درباره يك اسلحه قديمي و افسانه‌اي مي‌شود كه او را به سمت سلحشوران تاريخي چين مي‌كشد. سلحشوري كه او موفق به كشف هويت آن شده است، ‌كسي نيست به جز سلطان مانكي ‌. بر اثر اتفاق غيرمنتظره‌اي كه رخ مي‌دهد جيسن به گذشته‌ها سفر مي‌كند و ناگهان ...
جکی چان و جت لی در فیلم سینمایی « قلمرو ممنوعه » بازی کرده اند.

فیلم سینمایی « ملک سلیمان » به کارگردانی شهریار بحرانی ، یکشنبه 29 دی ماه ساعت 16 از شبکه یک پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم با بازی امین زندگانی، محمود پاک نیت و الهام حمیدی آمده است : پس از وفات داوود نبی فرزندش سلیمان به نبوت برگزیده می شود. او عدالت را بر جامعه حکمفرما کرده و امن و امان برقرار می کند. مردم در چنین جامعه ایی تصور می کنند که به مدینه فاضله خود دست یافته اند اما خداوند به وسیله نشانه‌هایی به سلیمان نشان می‌دهد که باید از شرایط سختی برای رسیدن به یک جامعه آرمانی عبور کند. اما سلیمان برای به دست آوردن چنین حکومتی باید جهان اجنه و شیاطین را تحت سلطه خود در آورد. در این بین فتنه‌هایی در سه شهر اورشلیم، اریحا و زبولون روی می دهد.

شبکه دو سیما

انیمیشن « داستان زال » به کارگردانی اسفندیار احمدیه ، پنج شنبه 26 دی ماه ساعت 8 صبح در قالب برنامه « سینما   صبحانه » از شبکه دو سیما پخش می شود .
خلاصه داستان این انیمیشن به زمان پس از تولد زال می پردازه که سام پدر (زال) که مي پنداشت سپيد موي فرزند اهريمن است او را در کوهستان رها مي کند ، سيمرغ زال را يافته و از او نگهداري مي کند سال ها از اين ماجرا مي گذرد ، پيرمردي بر حسب اتفاق زال را در کوهستان همراه با جوجه هاي سيمرغ مي بيند . اين خبر به گوش سام مي رسد و در صدد پيدا کردن او قرار مي گيرد و در نهايت او را به نزد خود آورده تربيت او را به عهده مي گيرد در اين ميان زال شيفته دختر مهراب پادشاه کابل مي شود اما از آنجا که مهراب از نژاد ضحاکيان است و چنين پيوندي به صلاح ايران نیست زال دچار مشکل مي شود و  ...

انیمیشن « افسانه سرزمین گوهران » به کارگردانی مجید شاکری ، پنج شنبه 26 دی ماه ساعت 14:30 از شبکه دو سیما پخش می شود .
در خلاصه داستان این انیمیشن امده : داستان در مورد پسر نوجوانی است‌ که در شهر افسانه‌ای گوهران زندگی می‌کند. موقعیت این شهر توسط دیوها به خاطر وجود سنگ اسرار‌آمیزی به همین نام ، به خطر می‌افتد ؛ دیوها پس از ربودن سنگ قصد دارند آن شهر را هم به تصرف خود در آورند. ماجرا از آن جا آغاز می‌شود که آریو؛ قهرمان داستان با یاری دوستان خود تلاش می‌کنند این سنگ با ارزش را به شهر برگردانند غافل از اینکه پس از این کار ماجراهای دیگری در راه است.
انیمیشن « افسانه سرزمین گوهران » به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید شده است .

فیلم تلویزیونی « ماه تلخ » به کارگردانی افشین صادقی ، پنج شنبه 26 دی ماه ساعت 21 از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود .
در خلاصه این فیلم با بازی سروش صحت، آرش مجیدی، لیلا بلوکات، رضا روی، محمد کرمانی نسب، وحید الهویی و مهسا کرامتی آمده است : داستان درباره مواجهه یحیی و بهروز، دو دوست قدیمی است که پس از سال ها یکدیگر را ملاقات می کنند در حالی که دو راه متفاوت را در زندگی انتخاب کرده اند. یکی از آنها پلیس و دیگری در کار قاچاق مواد مخدر است. این ملاقات انتخاب هایی را پیش روی آنها می گذارد و مسیر تازه ای را در زندگی آنها باز می کند .

انیمیشن « مینا و پلنگ » به کارگردانی محمد کوچکی سیاه خاله سر ،   جمعه 27 دی ماه ساعت 8 صبح در قالب برنامه « سینما   صبحانه » از شبکه دو سیما پخش می شود .
داستان از این قرار است که : دختری به نام مینا به همراه پدر و مادر بزرگش زندگی می کند. روزی مینا به همراه مادربزرگش به جنگل رفته ولی در آنجا گم می شود. او در جنگل با یک بچه پلنگ دوست می شود. در ادامه ماجراهای زیادی برایشان پیش می آید که باعث عمیق تر شدن دوستیشان می شود. ولی وقتی مردم مینا را پیدا کرده و به روستا برمی گردانند، بچه پلنگ دلش برای مینا تنگ شده و برای دیدن او به روستا می رود. مردم از دیدن یک بچه پلنگ به وحشت افتاده و می خواهند او را بکشند ولی مینا به کمک یکی از دوستانش موفق می شوند تا او را نجات داده و به جنگل برمی گردانند.
انیمیشن « مینا و پلنگ » تولید سال 90 مرکز پویا نمایی صبا است.

فیلم تلویزیونی « آقای عبدی نسب و بانو » به کارگردانی حمید اکرمی ، جمعه 27 دی ماه ساعت 17:30 از   شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است : سامان و مهناز پس از مدتی نامزدی، قصد ازدواج و برگزاری مراسم عروسی را دارند. سامان در صدد گرفتن وامی از اداره خود است تا بتواند مراسم شیکی را برای مهناز برگزار کند. ناصر، پدر سامان با این کار او مخالف است و قصد دارد او را متوجه اشتباهش کند اما سامان نمی پذیرد و به تلاش خود ادامه می دهد اما با شکست روبرو می شود و به حقیقت آنچه پدر گفته پی می برد.
افسانه پاکرو، مانی کسرائیان، خشمت آرمیده، زهره حمیدی در فیلم تلویزیونی « آقای عبدی نسب و بانو » به تهیه کنندگی حسن اسدی، مهران رستمی تولید سال 92 شبکه دو سیما بازی کرده اند.

فیلم تلویزیونی « مسابقه » به کارگردانی سید جلال دهقانی اشکذری ، جمعه 27 دی ماه ساعت 23 از   شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
داستان در یک مدرسه اتفاق می افتد. قرار است در مدرسه میان کلاس‌ها مسابقه فوتبال برگزار شود، اکثر بچه‌های خوب به کلاس سوم ب رفته اند و فقط شهاب دروازه بان باقی مانده است اما او می‌خواهد در مسابقات رباتیک شرکت کند و نمی‌تواند به تمرینات تیم بیاید. ضمن آنکه هیچ کس نمی‌تواند جایگزین او در دروازه باشد. شهاب که دروازه‌بان قابلی است از شرکت در مسابقات قوتبال به منظور ساخت ربات در کارگاه و به راهنمایی خواهر بزرگترش منصرف می‌شود و ...
محمد رضا اسکندری، فرزانه سادات سید ابراهیمی، امیر صاحب جلال فیلم تلویزیونی « مسابقه » ایفای نقش کرده اند.

انیمیشن «آقای مهربان » به کارگردانی علیرضا گلپایگانی ،   یکشنبه 29 دی ماه ساعت 8 صبح در قالب برنامه « سینما   صبحانه » از شبکه دو سیما پخش می شود .
مضمون داستان پویانمایی « آقای مهربان » تولید مرکز پویانمایی صبا درباره سیره عملی امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.

فیلم تلویزیونی « آب پریا » به کارگردانی مرضیه برومند ، یکشنبه 29 دی ماه ساعت 17:30 از   شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: هر سال، روز سیزده به در، ابر پری، سبز پری و آب پری در خانه خواهر بزرگترشان برف پری دور هم جمع می شوند، آش چل دانه چل گیاه می خورند، گل می گویند و گل می شنوند و درددل می کنند. اما امسال آب پری در چنگال اَپوش دیو خشکسالی گرفتار شده و پیش آنها نیامده. سه خواهر بزرگتر برای نجات آب پری به زمین می آیند در این مسیر با افراد مختلف و جدیدی برخورد می کنند.

فیلم داستانی « قصه من و دوچرخه بابام » به کارگردانی فیاض موسوی ، یکشنبه 29 دی ماه ساعت 23 از   شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: حامد، نوجوانِ 14 ساله به اتفاق مادر و خواهر کوچکترش در یکی از محلات قدیمی کاشان زندگی می کنند. مادرش در غیابِ پدر با چرخ خیاطی مستعملی و با خیاطی برای آشناها و همسایه ها خرج زندگی را تأمین می کند. تنها یادگار پدر او به زعم حامد، که سالهاست از دنیا رفته، دوچرخه ای مستعمل و قدیمی و البته مایه تمسخر همکلاسی های حامد است. در ضمن از پدر که طراح نقشه فرش بوده و یک نقشۀ فرش نیمه تمام هم مانده که در لابلای یادگاری های پدر نگهداری می شود. یکی از رؤیاهای او داشتن دوچرخه ای جدید و گران قیمت است تا با آن بتواند در برابرِ دوستانش خودی نشان دهد، اما وضعیت مالی خانواده به او چنین اجازه ای نمی دهد.
امیررضا محمدی، محمدعلی میلانلو، سجاد هنرمند، حسین عامل قناد در فیلم داستانی « قصه من و دوچرخه بابام » به تهیه کنندگی علی حجازی مهر ایفای نقش کرده اند.

شبکه سه سیما

  فیلم سینمایی « شکست ناپذیر » به کارگردانی جی یونگ جیونگ ، پنجشنبه 26 دی ماه ساعت 10:30 از شبکه سه سیما پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده است : جون پارک وکيلي رو به ورشکستگي است که مدت هاست نتوانسته پرونده اي را با موفقيت پشت سر بگذارد. دفتر وکالتش رو به تعطيلي و خانواده اش در آستانه فروپاشي است. اما اتفاقي زندگي حرفه اي او را زيرو رو مي کند. او وکالت يک وکيل به نام کيونگ هو کيم را به عهده مي گيرد. کيم قبل از اين در يک دادگاه حمايت از حقوق کارگران وکيل پرونده بوده و قاضي بانگ جو پارک بر خلاف قوانين عليه حقوق کارگران حکم داده است. کيم نيز که به شدت از قاضي پارک عصباني شده به سراغ او رفته و با يک کمان ويژه شکار او را تهديد کرده است.
سانگ کی آهن- وون سانگ پارک- یونگ هی نا در فیلم سینمایی « شکست ناپذیر » محصول سال 2011 کره جنوبی بازی کرده اند.

فیلم سینمایی « همسر » به کارگردانی مهدی فخیم زاده ، پنجشنبه 26 دی ماه ساعت 16:30 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
در خلاصه داستان این فیلم به تهیه کنندگی سیف الله داد و منوچهر محمدی آمده است : زن و شوهري در شرکتي کار مي کنند که رئيس شرکت به جرم اختلاس دستگير مي شود.  مرد هم که معاونت شرکت را به عهده دارد ، مطمئن است وي را به رياست شرکت انتخاب خواهند کرد ولي هيئت امنا همسر او را بر مي گزيند.  مرد که تحمل رياست همسرش را ندارد مشکلاتي در محل کار و در نتيجه خانواده به وجود مي آورد اما در نهايت اين امر را مي پذيرد.

فیلم سینمایی « کیلا » به کارگردانی نی چوآلز کندال ، پنجشنبه 26 دی ماه ساعت 23:30 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
در خلاصه داستان فیلم با بازی مریدت هندرسون و تود فنل آمده است: پدر سام مکنزي کاشف مشهوري بود که از اخرين سفرش به قطب بازگشته است و سام اينک با مادرش و آسا ناپدري اش زندگي مي کند. سام با سگي وحشي دوست مي شود و اعتقاد دارد که او همان کيلا سگ سورتمه پدرش است. اگوست همسايه شان در صدد کشتن سگ بر مي آيد ولي پليس تشخيص مي دهد سگ رام است. در مسابقه سورتمه سواري سام اول مي شود و دختر آگوست که در پي حادثه اي پايش شکسته را پيش آسا مي برد و مي پذيرد که پدر خودش ديگر باز نمي گردد.

فیلم سینمایی « در تعقیب پدر خوانده » به کارگردانی الیور میلکر جمعه 27 دی ماه ساعت   19:15   از شبکه   سه   سیما پخش می شود .
فیلم با نقش آفرینی پیتر بوش و مایکل برندنر درباره ريتو کورلئونه است که در سيسيل رياست يک خانواده مافيايي را بر عهده دارد . بسياري از امور خلاف در اين جزيره را سامان مي دهد. باج گيري از کسبه، مواد مخدر و قتل کسب و کار هر روزه دارو دسته دن کورلئونه است. در عين حال هر يک از خانواده هاي سيسيلي که حقي از انها ضايع شده در کوچکترين امور به دون کورلئونه مراجعه مي کنند و او مشکلات انها را حل مي کند. اما يک روز دن کورلئونه ناگهان دچار بيماري رواني مي شود و تصميم مي گيرد دست از فعاليت هاي تبهکارانه و قتل و غارت بردارد و ...

فیلم سینمایی « بچه های آسمان » با بازی جسی جیمز و ریلی مس لندون ، یک شنبه 29 دی ماه ساعت 10:30 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
داستان اين فيلم محصول 2008 آمریکا درباره دو پسر نوجوان است که ناخواسته در گير يک معامله خطرناک تبهکاران شهر مي شوند و در يک هواپيماي بدون سرنشين و خلبان که  قرار است توسط بمبي در هوا منفجر شود ، محبوس مي شوند ، آنها جرات به خرج داده و هواپيما را روي زمين مي نشانند و با همکاري بزرگترهايشان پرده از راز تبهکاران بر مي دارند.

قسمت دوم فیلم سینمایی « خوش نشین ها » به کارگردانی سعید آقاخانی یکشنبه 29 دی ماه ساعت 14:30 از شبکه سه سیما پخش می شود .
در خلاصه داستان فیلم با بازی سیروس گرجستانی ، مرجانه گلچین و علی صادقی آمده است : وقتي خانواده اردشير شمشيري از مسافرت خارج از کشور برمي گردند متوجه مي شوند که در غياب آنها اردشير خانه و زندگيشان را فروخته و خودش هم ناپديد شده است . آفاق ، همسر اردشير و دو فرزندش دانيال و سارا به سراغ دوست و شريک اردشير يعني تورج صدر مي روند و به کمک او اردشير را که به خاطر سانحه اي در بيمارستان بستري است پيدا کرده و مي فهمند که شرکت اردشير و صدري ورشکست شده و آنها تمام مال و اموالشان را از دست داده اند . به ناچار به سوئيت کوچکي که اردشير براي دانيال خريده بوده نقل مکان مي کنند . ...
قسمت اول فیلم سینمایی « خوش نشین ها » به کارگردانی سعید آقاخانی شنبه 28 دی ماه ساعت 19از شبکه سه سیما پخش می شود .

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی « روشنایی های لرزان » به کارگردانی آندرس توماس جانسن، جمعه 27 دی ماه ساعت 12 از شبکه چهار   سیما پخش می شود .
در خلاصه داستان فیلم آمده است: تورکیلد، به یک تبهکار بزرگ به نام اسکیمو مقدار زیادی پول بدهی دارد که نمی تواند آن را بپردازد. اسکیمو در عوض تورکیلد را مجبور می کند که یک کیف را بدون اینکه از محتویاتش مطلع باشد برای او بدزدد. تورکیلد با اعضای گروهش کیف را می دزدد و می فهمد که داخل آن مقدار بسیار زیادی پول است. تورکیلد به تازگی به خاطر اینکه شغل پایداری نداشته نامزدی اش به هم خورده است، لذا تصمیم می گیرد به همراه افرادش با کمک پول ها اقدام به کاری کنند که بتوانند در جایی ثابت بمانند که مال خودشان باشد. در واقع این آرزوی تورکیلد از زمان کودکی بوده که بتواند صاحب مکانی باشد که مختص خودش است. به این منظور او افرادش را راهی می کند که به بارسلونا بروند.
سورن پیلمارک ، اولریخ تامسن- مدز میکلسن – نیکلای لای کاس- سوفی گرابل در فیلم سینمایی « روشنایی های لرزان » بازی کرده اند.

فیلم سینمایی « در گرمای نیمه شب » به کارگردانی نورمن جویسن ، جمعه 27 دی ماه ساعت 20:30 در قالب برنامه «سینما 4» از شبکه چهار سیما پخش می شود.
در این فیلم با بازی سیدنی پواتیه و راد استایگر خواهیم دید : در شبی گرم، پلیس گشتی، جنازه کارخانه‌داری را می‌یابد که درصدد راه‌اندازی یک کارخانه بوده است. سپس در ایستگاه قطار به مرد سیاه‌پوستی مظنون می‌شود و او را دستگیر می‌کند. اما به‌زودی معلوم می‌شود که این مرد سیاه پوست، خود پلیس جنائی و از اهالی فیلادلفیا است. رئیس پلیس جدید شهر هم مثل اهالی شهر نگاهی نژادپرستانه دارد و مایل نیست که تیبز در این ماجرا دخالت بکند. با این همه، تیبز کوتاه نمی‌آید و سرانجام معمای قتل را حل می‌کند.

فیلم سینمایی « تخت خواب سحر آمیز (دستگیره تخت و دسته جارو) » به کارگردانی روبرت استیونسن ، یکشنبه 29 دی ماه ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما پخش می شود.
در خلاصه فیلم با بازی آنجلا لانسبوری و دیوید تام لینسون آمده است : داستان درباره زنی عجیب است که از سرزمین رویایی آدم کوتوله ها به سرزمین واقعی امده است. او به خاطر ارزوی چند کودک که به دنبال پرستار مهربونی هستند پا به دنیای واقعی گذاشته است. زن پرستاری بچه ها را برعهده می گیرد ولی پس از مدتی جنگ باعث می شود جان بچه ها به خطر بیفتد و این زن پرستار به کمک بچه ها و یک تخت پرنده از شهر خارج می شوند و کاری می کنند که مهاجمان شکست بخورند و تجهیزات آنها از بین برود.

شبکه تهران سیما

فیلم سینمایی « کیوی پرنده » به کارگردانی تونی سیمپسون ، پنجشنبه 26 دی ماه ساعت 13 در قالب برنامه تماشاخانه از شبکه تهران پخش خواهد شد.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: پسری زرنگ و باهوش به نام پیتر واکر در مسابقات گاری سواری شهری کوچک به همراه پدرش شرکت می کند . متاسفانه پدرش در یک حادثه اتومبیل جان می بازد و او با رویاهایش تنها می ماند. اما سپس با تکیه بر اراده و شخصیت هوشمندی که دارد تصمیم می گیرد در مسابقه سالانه گاری سواری شرکت کند و به هر نحوی که شده افتخار نیمه تمام پدرش را تمام و کسب کند. در نهایت نیز هم برنده مسابقه می شود و هم با دوستان و خانواده اش ارتباطی بسیار بهتر ایجاد می نماید و می تواند با غم فقدان پدرش کنار بیاید.
ادوارد هال ، تیکیرو هاتاوی ، وینس مارتین ، تندی رایت در فیلم سینمایی « کیوی پرنده » 2012 نیوزیلند بازی کرده اند.
همچنین فیلم سینمایی « کیوی پرنده » جمعه 27 دی ماه ساعت 9 صبح از شبکه تهران پخش می شود.

فیلم سینمایی « گروه ای » به کارگردانی جو كارناهان ، جمعه 40 دقیقه بامداد از شبکه تهران پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: گروهي موسوم به گروه اي و سازمان سيا به كمك ارتش آمريكا در جريان حمله به عراق قصد دارد كه با چاپ دلار اقتصاد خاورميانه را برهم بزند. ولي نقشه آنها لو مي رود و آنها بايد دستگاه چاپ اسكناس را از عراق خارج نمايند، در اين ميان براي سرپوش گذاشتن به اين رسوايي بايد عده اي به عنوان مقصر قرباني شوند كه براي اين كار گروه اي در نظر گرفته مي شود. براي اين كار به طورحساب شده و خارج از برنامه ريزي وارد عمل مي شوند تا با ايجاد اشكال در عمليات و قتل يكي از افسران ارشد ارتش بتوانند گروه اي را مقصر جلوه دهند. افراد گروه اي دستگيرشده و به زندان مي افتند.

فیلم سینمایی « 12 راند ( بازی از نو ) » به کارگردانی رائول رینه ، جمعه 27 دی ماه ساعت 13:30از شبکه تهران روی آنتن می رود.
داستان فیلم از این قرار است که : یک مامور امداد و نجات در یک صحنه تصادف به مجروحین کمک می کند اما یک نفر در اثر شدت جراحات می میرد. داستان یک سال بعد شروع می شود که این مامور درگیر نقشه از پیش طراحی شده فردی می شود که دوازده مرحله دارد و او در هر مرحله چیز جدیدی را می فهمد . در پایان مشخص می شود که فردی که نقشه را کشیده همسر زنی است که یک سال پیش در تصادف کشته شد. مقصر تصادف مرد جوانی است که پدرش شهردار است و ...

فیلم سینمایی « کنار تو می خندم » به کارگردانی سیدوحید حسینی ، یکشنبه 29 دی ماه ساعت 13:30از شبکه تهران روی آنتن می رود.
داستان فیلم از این قرار است که : رضا و نسترن که از طبقه متوسط هستند باهم نامزدند . رضا یک ماشین قدیمی دارد که اغلب برای روشن شدنش نیاز به هل دادن دارد . آنها از دوست رضا ، مجید پول طلبکارند ولی مجید هم که یک کارگر ساده است پولی در دست ندارد او که به تازگی در یک نمایشگاه ماشین مشغول به کار شده به رضا پیشنهادمی دهد که برای روز عروسی از یکی ماشین های مدل بالای نمایشگاه که مال یک مشتری است استفاده نمایند. رضا و نسترن هم قبول می کنند و درست روز عروسی شاگرد گلفروشی قربان برای گرفتن پولش از عنایت صاحب گلفروشی ماشین را با خود به کارخانه متروکه ای که ...

فیلم تلویزیونی « ماروپله » به کارگردانی ایمان افشاریان ، یکشنبه 29 دی ماه ساعت 21 از شبکه تهران روی آنتن می رود.
داستان فیلم از این قرار است که : بهرام مدت ها پیش در یک شراکت سر کیوان را کلاه گذاشته است و خود را مخفی کرده است . کیوان از طریق خواهر بهرام او را می یابد و به بهانه خواستگاری به خانه آنها می رود. با رویارویی بهرام و کیوان کشمکش ها آغاز می شود.

شبکه شما

فیلم تلویزیونی « بغض باران » به کارگردانی فرهاد پاکسرشت پنجشنبه 26 دی ماه ساعت 23 از شبکه شما پخش می شود .
در این فیلم با بازی چون محمد محبوبی، حسین توشه، مینا نوروزی‌فرد، مهرانه به‌نهاد و فریده دریامج درباره دختری به نام رخساره از خدمتکاران خان است . خان دو دختر داشت و با آرزوی داشتن پسر تصمیم گرفت رخساره را به عقد خود درآورد. رخساره رضایت نمی داد چون نامزدی به نام محمود داشت. اما  خان و مباشرش؛ با دسیسه ای محمود را به سربازی فرستادند و پدر رخساره را مجبور کردند این وصلت را بپذیرد. محمود پس از دو سال از سربازی بازگشت اما شنیدن خبر ازدواج رخساره با خان، او را به شدت آزرده کرد.
فیلم تلویزیونی « بغض باران » به تهیه کنندگی عفت صوفی از تولیدات مرکز گیلان است.

فیلم تلویزیونی « صابر » به کارگردانی جهانبخش سلطانی و تهیه کنندگی مجید عکاف زاده ، جمعه 27 دی ماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش می شود .
در خلاصه داستان فیلم با بازی جهانبخش سلطانی، توران دخت مهین، مهدی باقر بگی، پوران دخت مهیمن،محمد علی میاتدار آمده است : صابر قرار است به نیابت از پدر مرحومش به سفرحج رود. او مردی متدین است که فرزندی معلول دارد. سارقان، کیف حاوی پول او را که برای این سفر  معنوی مهیا کرده می ربایند . اما این پایان ماجرا نیست و این کیف هر بار به شکل تصادفی دست به دست شده تا آن که به دست زنی محتاج به نام عصمت می افتد اما همسر نابینای او استفاده از محتوای کیف را گناه می داند و عصمت آن را  به امامزاده ای برده و آنجا می گذارد. در امامزاده کودکی کیف را برداشته و درست جایی می گذارد  که صابر مشغول راز و نیاز ا ست . صابر که به مالش رسیده  تصمیم می گیرد با این پول و همچنین تلاش و کمک های مردم  محل در زمین موروثی پدرش درمانگاهی بسازد.

فیلم تلویزیونی « برادران سرزمین من » به کارگردانی هادی محقق، یکشنبه 29 دی ماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش می شود .
داستان این فیلم درباره 2 جوان از یک آبادی است. یکی از آنان اهل تشیع به نام شکیب و جوان دیگر سلمان از اهل تسنن است، آن دو همزمان خواستگار یک دختر به نام سارا هستند. با توجه به قرابت بین سارا و سلمان این دو به عقد هم در می‌آیند، اما در زمان عروسی مادر سارا با سم کشته می‌شود. در نتیجه اتفاقاتی در روستا رخ می‌دهد که همه به شکیب مظنون می‌شوند.
حسین خانی‌بیگ، لادن سلیمانی، جواد عاقبت‌بین، عباس شجاع، هادی دیباجی، علی جاویدفر و سلیمه رنگزن در فیلم تلویزیونی « برادران سرزمین من » به تهیه‌کنندگی سیدرضا محقق در شبکه استانی سیمای خراسان رضوی بازی کرده اند.

شبکه قرآن و معارف سیما

فیلم تلویزیونی « رنگ انتظار » به کارگردانی سیدمحسن میرحسینی و تهیه کنندگی سیدمحسن میرحسینی و فهیمه سلیمانی ، جمعه 27 دی ماه ساعت 15 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش­ می شود.
فیلم تلویزیونی « رنگ انتظار » ، داستان 2 پسر بچه به نام‌های مجید و علیرضا را روایت می‌کند. این دو به خاطر خوشحالی بی‌بی به دروغی متوسل می‌شوند که رحمان پسر بی‌بی (که سال‌هاست ناپدید شده و خبری از او نیست ) پیدا شده، اما این دروغ کوچک موجب به هم ریختگی روستایشان می‌شود و....
اردلان شجاع‌کاوه، مینا جعفرزاده، سولماز آقمقانی و محمد فیلی در فیلم تلویزیونی « رنگ انتظار » ایفای نقش کرده اند.

فیلم تلویزیونی « شوق خواندن » به کارگردانی داود موثقی و تهیه کنندگی سیدمحسن میرحسینی و فهیمه سلیمانی ، یک شنبه 29 دی ماه ساعت 15 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش­ می شود.
داستان این فیلم با بازی بهزاد خداویسی ، مریم کاویانی ، میرطاهر مظلومی ، رامسین کبریتی ، آتش تقی پور و رابعه اسکویی در مورد   نوجواني به نام نويد است كه از مشكل كم رويي رنج برده و به خاطر اين موضوع هيچ دوستي در مدرسه ندارد و او آرزو دارد همانند سعيد كه يكي از محبوبترين بچه هاي مدرسه مي باشد ، سر صف و در ميان بچه ها قرآن بخواند اما ...

شبکه آموزش سیما

  فیلم سینمایی « خواب های دنباله دار » به کارگردانی پوران درخشنده جمعه 27 دی ماه ساعت 10 صبح از شبکه آموزش سیما پخش می شود .
در فیلم تلویزیونی« خواب های دنباله دار » با بازی علیرضا خمسه و پانته آ بهرام آمده است: دختري به نام ريحانه که مي خواهد فردا امتحان بدهد. شب در خواب مي بيند که معلمش تصادف مي کند. او از خواب مي پرد و روز بعد موقع امتحان معلمش خانم همتي سرکلاس نيامد و ريحانه ناراحت پيش خانم مدير مي رود و قضيه خواب با جزئيات کامل را مي گويد و آنها وقتي با خانه ميترا همتي تماس مي گيرند معلوم مي شود که همه جريانات درست است. ولي اثري از خانم همتي پيدا نمي کنند ولي وقتي دوباره ريحانه به خواب مي رود دوباره ادامه خواب را مي بيند که خانم همتي تصادف نکرده ولي با پيرزني برخورد مي کند و ...

فیلم تلویزیونی « مجسمه » به کارگردانی ابراهیم وحید زاده ، یکشنبه 29 دی ماه ساعت 10 صبح از شبکه آموزش سیما پخش می شود .
« مجسمه » سه دوره از زندگي مردي به نام بهرام شيرازي را به تصوير مي كشد. جواني، ميانسالي و پيري در دوره اول بهرام هنرجوي هنرستان موسيقي است و همزمان در شهرداري تهران كار مي كند. در دوره دوم مدرس دانشگاه تهران است و موسيقي، تدريس مي كند. و در دوران پيري استاد ممتاز دانشگاه شده و به عنوان موزيك شناس و آهنگساز، شهرتي جهاني يافته است. داستان از آنجا آغاز مي شود كه يك روز صبح، بهرام وقتي از خواب بيدار مي شود. در مي يابد كه دست راستش ( نمايشگر بخش خوب وجود اوست ) ديگر به فرمان او نيست و مي خواهد براي خودش مستقلاً عمل كند. و اين حادثه سرآغاز حوادث بعدي فيلم مي شود.      
امین تارخ و ثریا قاسمی در فیلم تلویزیونی« مجسمه » ایفای نقش کرده اند.

شبکه پویا

انیمیشن « بلکا و استرلکا » به کارگردانی اینا اولانیکوفا و اسویا توسلاف عشاق اُف پنجشنبه  26 دی ماه ساعت 20 از شبکـه پویا پخش خواهد شد .
انیمیشن سینمایی« بلکا و استرلکا » در ژانر کمدی، ماجراجویی و تخیلی درباره سگ سیرکی به نام بلکاست است که سوار بر یک هواپیما کوچک کنترلی هنگام اجرای برنامه از سیرک بیرون می رود، و دیگر آنجا و دوستانش را گم می کند.او با سگ دیگری به نام استرلکا آشنا می شود و افرادی آنها را برای آمادگی و تست برای فرستاده شدن به فضا انتخاب می کنند و آنها آموزش می بینند و روزی به فضا فرستاده می شوند. موش بانمکی هم آنها را همراهی می کند. آنان در این سفر با هم دوستی صمیمانه ای پیدا می کنند و ...

انیمیشن « جزیره گنج » به کارگردانی رون کلمنت و جان ماسکر ، محصول دیزنی 2002 آمریکا، با تم اکشن تخیلی، ماجراجویی،  جمعه 27 دی ماه ساعت 20 از شبکه پویا پخش می شود.
داستان این انیمیشن از این قرار است که :  نوجوانی به نام جیم نقشه ای را به دست می آورد که مسیر رسیدن به سیاره گنج را ترسیم می کند و به خدمه سفینه فضایی ر. ل. لگسی و کاپیتان آملیا که درصدد دست یافتن به سیاره گنج هستند، می پیوندد. جیم پس از چندی با جان سیلور دوست می شود که در آشپزخانه سفینه کار می کند. اما جان سیلور یک روبات، دزد دریایی است که به زودی در سفینه شورشی به راه خواهد انداخت…

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی « ماهرخ »، « مارهای سمی » ، « تنها در خانه 3 » ، « عقرب » و « هتل روآندا » پنجشنبه 26 دی ماه ساعت 15،17، 19 ،21 و 23 از شبکه نمایش روی آنتن می رود.

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی « مجسمه برنزی + کوچولوی خیال پرداز »، « زندگی پای » ، « تنها در خانه 4 »، « تخت جمشید سر روزولت » و « ال کندور » جمعه 27 دی ماه ساعت 13 ، 17 ، 19، 21 و 23 از شبکه نمایش پخش می شود .

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی « چقدر وقت داری؟ »، « باریا » ، « ماسک » و « روز مناسب » یکشنبه 29 دی ماه ساعت 15 ، 17، 21 و 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام/ اس
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار