بازگشت پیتر پن به سینما

کمپانی برادران وارنر، که در احیای بتمن و سوپرمن نقش داشته، حالا سعی دارد شخصیت پیتر پن را دوباره بازآفرینی کند

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، هالیوود عاشق بازگشت به اصل و نسب شخصیت‌های تاریخی یا خیالی است و دیر یا زود نوبت هر شخصیتی می‌رسد که استودیوهای هالیوودی سراغ آن بروند و داستان زندگی‌اش را از صفر شروع کنند. مثلا طی همین یکی دو دهه گذشته ماجراجویی‌های بتمن، سوپرمن و مرد عنکبوتی دوباره از صفر شروع شد.

کمپانی برادران وارنر، که در احیای بتمن و سوپرمن نقش داشته، حالا سعی دارد شخصیت پیتر پن را دوباره بازآفرینی کند و در قدم اول انجام این کار جو رایت، کارگردان انگلیسی و صاحب اقتباس‌های ادبی غرور و تعصب (2005) و آنا کارنینا (2010) را برای ساخت فیلم انتخاب کرده است. گرگ برلانتی، سوار بر موج موفقیت سریال نیزه، تهیه فیلم را بر عهده گرفته و جیسون فووکس هم که از دنیای هنرپیشگی سراغ فیلمنامه‌نویسی رفته و آخرین کارش هم قسمت تازه انیمیشن عصر یخبندان بوده، فیلمنامه را می‌نویسد.   
 
طبق اخبار منتشر شده مسئولان کمپانی برادران وارنر علاقمندند هر چه سریعتر کار ساخت فیلم پیتر پن به راه بیفتد چون چند کمپانی دیگر هم سراغ این شخصیت‌ رفته‌اند. کمپانی کلمبیا پیکچرز کار ساخت فیلمی به نام پن را در دست تولید دارد و کمپانی دیزنی هم که انیمیشن سینمایی کلاسیک پیتر پن را ساخته، می خواهد رمان نوجوانانه با حضور این شخصیت را به کارگردانی گری راس به فیلم برگرداند، به جز انتخاب جو رایت برای به دست گرفتن سکان هدایت فیلم، صحبت از مذاکره با خاویر باردم برای ایفای نقش شخصیت منفی فیلم هم به میان آمده است.   
 
کمپانی برادران وارنر قصد دارد سراغ بازگویی سرراستی از روزهای اولیه شخصیتی که جی‌.ام بری خلق کرده برود. پیتر پن پسر یتیمی است که به ناکجاآباد برده می‌شود. او در آنجا دیگر بزرگ نمی‌شود و طولی نمی‌کشد که به منجی بومیان آنجا در مقابل دزدان دریایی تبدیل می‌شود. داستان یتر پن به دلیل مضامین عمیقی که درباره از دست رفتن معصومیت، کودکی در مقابل بزرگسالی، بی‌خیالی والدین و فناناپذیری مطرح می‌کند، طی دهه‌های گذشته همیشه یکی از محبوبترین داستان‌ها برای سینماگران بوده است.

 کمپانی پارامونت در سال 1924 فیلم صامتی به نام پیتر پن بر اساس نمایشنامه جی.ام تولید کرد. نسخه انیمیشن کلاسیک فیلم را والت دیزنی در سال 1953 براساس نمایشنامه پیتر پن ساخت. استیون اسپیلبرگ هم در سال 1991 فیلم هوک را به عنوان دنباله‌ای براساس داستان اصلی بری ساخت که در آن پیتر پن فردی بالغ شده و دوران کودکی‌اش را از یاد برده است.

 بازگشت به ناکجاآباد (2002)، محصول دیزنی و دنباله انیمیشن پیتر پن و پیتر پن (2003) به کارگردانی پی.جی. هوگان از جمله فیلم‌های دیگری هستند که درباره این شخصیت ساخته شده‌اند. مارک فورستر هم در سال 2004 فیلم در جستجوی ناکجا‌آباد را درباره جی.ام. بری، خالق شخصیت پیتر پن ساخت.   
 
منبع: ماهنامه دنیای تصویر
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
مهان
۱۴:۵۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
عالییییییییییییییی
آخرین اخبار