سخنگوی ائتلاف مخالفان سوریه :

مشارکت در "ژنو 2" را بخاطر حضور ایران تعلیق می کنیم

سخنگوی گروه موسوم به ائتلاف ملی مخالفان سوریه در استانبول با انتقاد شدید از دبیرکل سازمان ملل از تعلیق مشارکت این ائتلاف در کنفرانس ژنو 2 در اعتراض به دعوت از ایران برای حضور در آن خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، "لؤی الصافی" در مصاحبه با این شبکه درباره دعوت رسمی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از ایران برای حضور در کنفرانس ژنو 2 افزود: ائتلاف پیش از آنکه ایران نیروهای خود را از سوریه خارج کند یا دعوت از تهران برای حضور در کنفرانس ژنو 2 پس گرفته شود، در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد. 

الصافی گفت: ما پس از آنکه از دعوت از ایران برای حضور در این کنفرانس اطلاع پیدا کردیم با دفتر دبیرکل سازمان ملل و بعضی از قدرت های بین المللی شرکت کننده در کنفرانس ژنو 2 تماس گرفتیم. پس از آنکه درست بودن خبرها درباره دعوت از ایران برای حضور در کنفرانس ژنو 2 مشخص شد، تعلیق مشارکت خود در این کنفرانس را اعلام کردیم. 

وی در اظهاراتی گستاخانه اعلام کرد: دعوت از ایران باید لغو شود یا اینکه این کشور پایبندی اش به بیانیه کنفرانس ژنو یک را هم اعلام کند. ایران باید پایبندی خود را به صورت علنی و رسمی اعلام کند، نه اینکه در تماس تلفنی این مسئله را بیان کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار