قم/

خبرنگاران می توانند سهم عظیمی دراصلاح اخلاق جامعه داشته باشند

آیت الله محمدجوادفاضل لنکرانی در دیداربا مسئولان انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم که به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم(ص)وولادت رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق(ع)صورت گرفت،گفت:امروزه مجموعه خبرنگاران باید آسیبهای جامعه را رصد نموده ودر جهت برطرف نمودن آن با کمک وهمیاری علما ودلسوزان نظام فرهنگ سازی نمایند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم ،آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار با مسئولان انجمن صنفی خبرنگاران وروزنامه نگاران استان قم اظهار داشت:خبرنگاران با قلم خود،تاثیر بسزایی درجامعه دارند و آنان باید آسیبهای جامعه را رصد کنند و در جهت برطرف کردن آن با کمک و رهنمود علما و دلسوزان نظام فرهنگ سازی نمایند.

ایشان در ادامه افزودند:ما می بینیم که در مسئله ازدواج در بعد فرهنگی آن به خوبی فرهنگ سازی های لازم صورت نگرفته است که در نهایت شاهد افزایش سن ازدواج در جامعه هستیم و چنانچه اگر بسیاری از زوجهایی که پس از مدت کوتاهی از زندگی خود،دچار اختلاف شده وبه فکر طلاق می افتند،اگر از آسیبهای بی شمار طلاق اطلاع داشتند،هرگز تن به طلاق نمی دادند که لازم است دراین زمینه فرهنگ سازی بیشتری شود.

آیت الله لنکرانی افزودند:ما در زمینه ترویج سنت حسنه ازدواج باید بیشتر فرهنگ سازی نماییم و با نهادینه کردن فرهنگ قناعت پیشه گی که از فرهنگ ناب اهلبیت نشات گرفته است،می توانیم بدون تجملات،ازدواجهای آسان را در جامعه افزایش دهیم که در نهایت می تواند زندگی سرشار از آرامش و خوشبختی را برای افراد جامعهبه دنبال داشته باشد.

ایشان با اشاره به نقش وجایگاه خبرنگاران ورسانه هادرترویج مثبت اندیشی درجامعه،خاطر نشان کردند:امروزه خبرنگاران می توانند سهم عظیمی در اصلاح رفتار اخلاقی جامعه وبویژه جوانان داشته باشندکه حضور پرشور مردم در انتخابات با کمک و همیاری رسانه ها صورت گرفت.

ایشان در ادامه فرمودند: خبرنگاران می بایست فرمایشات رهبرمعظم انقلاب را که همواره مانند پدری دلسوز دغدغه جوانان را در دل دارند،به نسل جدید جامعه برسانندکه حضور خوب وگسترده مردم درصحنه،معلول حضور و اطلاع رسانی خبرنگاران و اصحاب رسانه می باشد.

آیت الله لنکرانی با اشاره به جایگاه قم در جهان اسلام،خاطر نشان کردند:شهر مقدس قم هم اکنون کانون علم ،جهاد ،سیاست وخبر است که وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س)،مسجد مقدس جمکران،بیوت علمای عظیم الشان،حوزه علمیه قم،مراکز علمی و..،همه اینهامی تواند یک ظرفیت بزرگ برای تولید خبر ایجاد باشد.


برچسب ها: قم ، خبرنگار ، سهم ، عظیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.