ساری /

مراسم روز ملی هوای پاک در مازندران

همزمان با بیست نهم دی ماه روز ملی هوای پاک که مقارن با میلاد نبی اکرم ( ص ) و امام جعفرصادق(ع) بود سازمان های مردم نهاد این روز را به نام روز آموزه های دینی و هوای پاک گرامی داشتند.

نماینده سازمانهای مردم نهاد مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، به تنوع و حساسیت های زیست محیطی استان اشاره کرد و گفت : هفته هوای پاک در مازندران با توجه به اهمیت رعایت مقولات زیست محیطی به ویژه حفاظت از گونه های نادر جانوری و گیاهی ،برنامه ریزی شده است.

علی فلاح انرژی پاک، مسوولیت اجتماعی و آسمان آبی را شعار هفته هوای پاک استان مازندران عنوان کرد و ادامه داد: سازمان مردم نهاد مازندران تلاش دارد تا حساسیت های زیست محیطی استان را در قالب برنامه های متنوع در این استان بیان کند.

نماینده سازمان مردم نهاد مازندران با بیان اینکه این سازمان درهفته هوای پاک برنامه های متنوعی را در دستور کار دارد ،خاطرنشان کرد: ترویج آموزه های دینی در زمینه هوای پاک از برنامه های این سازمان است.

فلاح با اشاره به اینکه بخشی از آلودگی های محیط زیست مازندران ناشی از سوخت وسائط نقلیه است ، اضافه کرد: روز دوشنبه 30 دی به نام روز استفاده از وسیله نقلیه عمومی و هوای پاک نامگذاری شد.

نماینده سازمان مردم نهاد مازندران اول بهمن را به نام روز کودکان و هوای پاک نامگذاری کرد و گفت: در این روز کودکان به صورت راهپیمایی اعتراض شان را نسبت به ناهنجاری های موجود محیط زیست فریاد می زنند.

وی با اشاره به تلاش های پیشینیان برای حفظ محیط زیست و اهمیت حفظ محیط زیست برای سالمندان برای گذران اوقات فراغت بازنشستگی در هوای پاک روزچهارشنب دوم بهمن را روز سالمند و هوای پاک اعلام کرد.

وی ادامه داد: سوم بهمن نیز به نام روز جنگل و منابع طبیعی و هوای پاک نامگذاری شد.

فلاح جمعه آینده را روز پیاده روی و هوای پاک اعلام کرد و بیان داشت: برنامه های سازمان مردم نهاد در هفته هوای پاک به صورت پیامک، بروشور و رسانه ها اطلاع رسانی شده است.

انتهای پیام ////

برچسب ها: هوا ، پاک ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.