بيش از هزار خبرنگار وارد مونتروی سوئيس شدند / آغاز نشست با سخنرانی رئیس جمهور سوئیس و بان‌کی‌مون

بیش از هزار خبرنگار برای پوشش خبری کنفرانس "ژنو2" وارد شهر مونترو سوئیس شده اند. این نشست امروز با صحبت‌های رئیس جمهور سوئیس و دبیر کل سازمان ملل آغاز می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، مرکز مطبوعاتی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه در هتل پالاس مونترو محل برگزاری کنفرانس ژنو دو دایر شده است.

این نشست  امروز  با صحبت‌های رئیس جمهور سوئیس و دبیر کل سازمان ملل آغاز می‌شود. 

 نشست ژنو 2 امروز صبح در ساعت 8 به وقت گرینویچ با حضور مخالفان و دولت سوریه و 38 کشور دیگر با حضور سازمان ملل و اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا و سازمان همکاری‌های اسلامی آغاز بکار می‌کند.

 قرار است در اولین جلسه نشست ژنو دو، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه و احمد الجربا ، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه، سخنرانی کنند. 

در نشست بعد از ظهر  کنفرانس خبری بان کی مون آغاز خواهد شد و سپس سرگئی لاوروف، کنفرانس خبری خواهد داشت.

نیروهای پلیس در مرکز این شهر که روز چهارشنبه میزبان این کنفرانس است مستقر شده اند و ورود به این منطقه فقط با برگه های عبور ویژه امکان پذیر است.

یکی از اعضای شورای شهر مونترو گفت: آینده مردم سوریه به نتایج این مذاکرات بستگی دارد. ما بسیار خوشحالیم که می توانیم سهمی در حل بحران سوریه داشته باشیم.

اولین کنفرانس ژنو در سال 2012 میلادی برگزار شد.

شایان ذکر است که همزمان با برگزاری کنفرانس ژنو دو ، چهل و چهارمین نشست مجمع اقتصاد جهانی در داووس حدود 300 کیلومتری مونترو برگزار می شود.

بسیاری از مقامات از مونترو به داووس سفر می‌کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار