هیات انتخاب گروه نوازی موسیقی کلاسیک غیر ایرانی معرفی شدند

اعضای هیات انتخاب گروه نوازی موسیقی کلاسیک غیر ایرانی جشنواره موسیقی فجر معرفی شدند.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، آثار رسیده به بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک غیر ایرانی توسط اکبر محمدی، سیاوش ظهیرالدینی، امیر صراف، سیمون آیوازیان، نادر مرتضی‌پور انتخاب شده اند. 

اکبر محمدی فارغ التحصیل دانشگاه اکونورمال پاریس و  نوازنده کلارینت است. وی سال‌ها به عنوان نوازنده اول کلارینت در ارکسترهایی چون ارکستر سمفونیک تهران همکاری داشته و استاد دانشگاه هنر و دانشگاه آزاد است. 

سیاوش ظهیرالدینی نوازنده ویلن و ویلون آلتو، به خاطر دو دهه فعالیت‌های هنری، به عنوان برجسته‌ترین نوازنده کلاسیک مورد تقدیر قرار گرفته و نشان درجه یک هنری را کسب کرده است. او به عنوان نوازنده اول ویولن آلتو در ارکستر سمفونیک تهران فعالیت داشته و بیش از ۳۵ سال در اجرای موسیقی ارکستر و موسیقی فیلم سابقه دارد. 

امیر صراف آهنگساز، پيانيست و پژوهشگر در زمينه موسيقي، سال‌ها به تدريس پيانو و موسيقي دانشگاه‌ها و هنرستان‌هاي موسيقي مشغول بوده است و ضمن برگزاري كنسرت‌هاي متعدد در گونه‌هاي سولو و همكاري با اركستر سمفونيك تهران در داخل و خارج كشور، در سال‌هاي اخير پژوهش‌های متعددی  در زمینه معرفی مباني موسيقي كلاسيك ارائه کرده است. 

سیمون آیوازیان استاد دانشگاه و آموزگار گیتار و معماری، نوازنده‌ی گیتار کلاسیک و فلامینکو و عکاس است. از آیوازیان با لقب «پدر گیتار کلاسیک ایران» یاد می‌کنند. او مدرک دکترای خود را در رشته معماری و باستان شناسی از دانشگاه سوربون پاریس دریافت کرد و پس از سال‌ها تدریس در زمینه عکاسی و موسیقی نیز به مقام استادی رسید. 

نادر مرتضی‌پور موسیقی‌دان و  نوازنده كنترباس تا كنون بارها اركستر سمفونيك تهران و اركستر سمفونيك صدا و سيما را رهبري كرده است. او از دانشگاه ميسوري كلمبيا فارغ التحصیل شده و در رشته رهبری ارکستر در دانشگاه کلورادو نیز تحصیل کرده است. 

هيات انتخاب گروه نوازي موسيقي كلاسيك غير ايراني 14 گروه متقاضي براي حضور در جشنواره 6 گروه را براي اجراي نهايي انتخاب كرده اند كه در روزهاي برگزاري جشنواره در حضور هيات داوران به روي صحنه مي روند. 

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود. 

علاقمندان می توانند اخبار این دوره از جشنواره موسیقی را در سایت جشنواره موسیقی فجر به آدرس www.fajrmusicfestival.com  مشاهده کنند.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار