اخبار دانشگاه در هفته اي که گذشت

مهمترین اخبار دانشگاه هفته گدشته در این گزارش آمده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی  باشگاه خبرنگاران
 

"آزمون دکتری" و "سنجش دانشجو" محور سوالات نمایندگان

زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: "وزیر علوم" برای پاسخگویی به نمایندگان در خصوص آزمون دکتری و ابهامات سنجش دانشجویان ستاره دار در کمیسیون کمیسیون آموزش و تحقیقات  مجلس حاضرشد.

برگزاری آزمون "دکتری ۹۳"   با یک  تغییر  
 
دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران   گفت: ۲۴۰ هزار و دویست نفر متقاضی شرکت در آزمون دکترای سال ۹۳ هستند که با توجه به زمانبندی انجام شده این آزمون در ۱۶ اسفندماه سالجاری برگزار می‌شود در آزمون دکترای سال ۹۲سوالات زبان خارجی نمره منفی نداشت اما در آزمون سال ۹۳ همانند سایر دروس برای آن نمره منفی لحاظ شده است.

خلاء بودجه‌ای طرح‌های کلان ملی برطرف می‌شود

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران باتوجه به نیاز وزارت نفت به دانشگاه‌ها، مشکل طرح‌های کلان و پروژه‌های پژوهشی با قبول پرداخت ۵۰ درصد مخارج از سوی دانشگاه‌ها برطرف می‌شود گفت: با وجود مشکلات بودجه‌ای در خصوص میزان اعتبارات طرح‌های کلان ملی هم اکنون نشست‌هایی با وزرای نیرو، صنعت برای برطرف سازی این مشکل برگزار شده است، چنانچه جلسه‌ای نیز با حضور رئیس مجلس داشته‌ایم.

شناسایی ۲۵۰ "نشریه علمی خارجی" تقلبی /دانشگاه‌ها برای اطمینان به سایت "وزارت علوم" مراجعه کنند

مظفر شریفی رئیس مرکز سیاستگذاری معاونت پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: لیستی شامل اعلام اسامی ۲۵۰ نشریه علمی خارجی که اکثر آن‌ها نیز به زبان انگلیسی است هم اکنون شناسایی شده و دانشگاهیان برای کسب امتیاز به سایت وزارت علوم مرجعه کنند.
 
دانشگاه‌ها و هیات‌های ممیزه باید توجه داشته باشند که به این نشریات و مقالات علمی نباید استناد کنند چرا که اصلا این نوع مقالات درجه اعتباری ندارند.

آمار  داوطلبان  ارشد 93  نسبت به 92 ، 54 هزار و  818 نفر بیشتر است/14 بهمن آغاز توزیع کارت "کارشناسی ارشد 93"

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: آزمون "کارشناسی ارشد ناپیوسته 93" برای پذیرش  دانشجو در  142 کد رشته  برگزار می شود کارت ورود به جلسه "کارشناسی ارشد 93 "از 14 بهمن بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و جزئیات این آزمون جهت اطلاع داوطلبان از 6 بهمن از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود براساس برنامه زمانی پیش بینی شده این آزمون 16 و 17 و 18 بهمن 92 در 62 شهرستان کشور  برگزار می شود.

  12بهمن آغاز ثبت نام "وام شهریه" نیمسال دوم

گودرزی معاون صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: "وام شهریه" دانشجویان همچون نیمسال اول سال تحصیلی است ،چنانچه تاریخ ایجاد لیست متقاضیان دریافت "وام شهریه" نیمسال دوم از اولین روز نیمسال دوم سال تحصیلی یعنی 12 بهمن فعال می‌‌شود.

آغاز پذیرش پذیرفته شدگان نهایی دوره "کاردانی"۹۲ از 5 بهمن

دکتر صدر معاون سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی کد رشته ‌محل‌های متمرکز و معرفی‌شدگان چند برابرظرفیت کدرشته محل‌های نیمه‌متمرکز پذیرش دوره‌ کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی بهمن ماه سال ۱۳۹۲، اعلام و کلیه پذیرفته‌شدگان لازم است در یکی از روز‌های شنبه مورخ  5/11/92 لغایت دوشنبه مورخ 7/11/92  با در دست داشتن مدارک با توجه به کدرشته محل قبولی به نشانی تعیین شده در دفترچه راهنمای پذیرش دوره‌های مذکور مراجعه نمایند.

بازدید هیئت آکادمی "چین" از دانشگاه‌های ایران /تحصیل ۶۰ دانشجوی چینی در دانشگاه‌های کشورمان

امیرسعید کرمی معاون مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: این هیئت شامل ۱۱ نفر از مسئولان آکادمی دانشگاه‌های چین هستند که از دانشگاه‌هایی چون تهران، تربیت مدرس، امیرکبیر و سازمان امور دانشجویان بازدید داشته‌اند . با توجه به رشد علمی ایران طی سالهای گذشته تاکنون هم اکنون این هیئت آکادمی دانشگاه‌های چین خواستار گسترش همکاری‌های علمی دانشگاهی با چین شدند، چنانچه هم اکنون ۶۰دانشجوی چینی در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند .

رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری‌های ISC :

471 تحقیق علمی میان "دانشگاه تربیت مدرس" و آمریکا

جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری ISC در گفتگو با خبرنگار  دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه تحقیقات "دانشگاه تربیت مدرس" تنها مختص به همکاری با دانشگاه‌های ایران نیست چنانچه تاکنون 471 تحقیق با همکاری دانشگاه‌های آمریکا صورت گرفته است گفت: اعضای هیئت علمی" دانشگاه تربیت مدرس" در مطالعات و نشر آثار علمی خود با سایر دانشگاه‌ها همکاری دارند چنانچه تعداد هزار و 177 مقاله با همکاری دانشگاه آزاد، هزار و 164 مقاله با دانشگاه‌ تهران، 905 مقاله با دانشگاه علوم پزشکی تهران و 350 مقاله با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تولید شده است.

خبرنگاران دانشجو در ۲ نوبت "سبد کالای دانشجویی" دریافت می‌کنند

گودرزی قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: دانشجویان شاغل به تحصیل می‌توانند با مراجعه به حوزه دانشجویی خود و یا صندوق رفاه دانشجویی از سبد کالای دانشجویان کشور استفاده کنند. سبد کالای خبرنگاران دانشجو نیز همچون سایر دانشجویان شاغل ۸۰هزار تومان است که شامل  ۵ کالا از جمله برنج، مرغ، پنیر روغن و تخم مرغ است که در  ۲ نوبت تا پایان سال داده می‌شود

"دانشجویان بورسیه" باید در آزمون نیمه متمرکز دکتری شرکت کنند 

غلامی مدیر کل بورس وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: تمامی"دانشجویان بورسیه" مستعد باید در آزمون نیمه متمرکز "دکتری" شرکت کنند و در صورت کسب امتیاز لازم می‌توانند بورسیه شوند البته متولی آن "سازمان سنجش" است 

کسب رتبه دوم تولید علم کشور در "پایگاه استنادی ISC" 

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علم و فناوری ISC گفت:دانشگاه تربیت مدرس رتبه دوم تولید علم کشور را در پایگاه استنادی ISC را کسب کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار