کرازی امضای توافق نامه امنیتی با آمريکا را مشروط کرد / کرزای : آمریکا شکنجه‌گر است

رئیس جمهور افغانستان به آمریکا درباره مفاد توافق نامه امنیتی کشور هشدار داد و اعلام کرد در صورتی که صلح در افغانستان تضمین نشود، توافق نامه امنیتی کابل-واشنگتن را امضاء نمی‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، کرزای، رئیس جمهور افغانستان به آمریکا درباره مفاد توافق‌نامه امنیتی 2 کشور هشدار داد.

حامد کرزای امروز اعلام کرد اگر صلح در افغانستان تضمین نشود، توافق نامه امنیتی کابل-واشنگتن را امضاء نخواهد کرد.

رئیس جمهور افغانستان ، آمریکا را شکنجه گر خواند و تاکید کرد افغانستان به نظامیان آمریکایی نیاز ندارد. 

حامد کرزای امروز سخنان تندی درباره آمریکا و توافق نامه امنیتی با این کشور مطرح کرد. کرزای گفت نظامیان آمریکایی به زندانیان بگرام در افغانستان توهین کرده و آنها را شکنجه کرده اند. او اکثر افراد زندانی در بگرام را افرادی بیگناه توصیف کرد که باید آزاد شوند.

کرزای تاکید کرد باوجود مخالفتهای آمریکا، زندانیان بگرام را آزاد خواهد کرد.  کرزای گفت آمریکا سیاست های غلطی را در افغانستان دنبال می کند.

وی گفت زندان آمریکایی بگرام، همانند کارخانه ای برای تولید عناصر طالبان بوده است.

کرزای گفت حتی پس از امضای توافق نامه امنیتی با آمریکا، شهروندان افغان تحمل نخواهند کرد افراد بیگناه در کشورشان کشته شوند. 

کرزای هشدار داد جنگ روانی و فشارهای وارد ، او را وادار نخواهد کرد چنین توافق نامه ای را امضاء کرد. 

کرزای تاکید دارد اگر آمریکا صلح افغانستان را تضمین کند حاضر نخواهد بود توافق نامه امنیتی را با آمریکا امضاء کند.

کرزای این سخنان را امروز در کاخ ریاست جمهوری افغانستان در کابل بیان کرد. 

کرزای گفت طالبان مشکل افغانستان نیست بلکه مشکلی منطقه ای و بین المللی است. وی تاکید داشت آمریکا و متحدانش در دوازده سال گذشته سیاستهای غلطی را دنبال کرده اند. 

کرزای در پایان سخنان امروزش مطالب بسیار مهمی مطرح کرد و گفت اگر آمریکا شروط او را نپذیرد، نیروهای آمریکایی می توانند هرلحظه که بخواهند خاک افغانستان را ترک کنند و افغانستان می تواند بدون آمریکا نیز به حرکت خودش ادامه بدهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار