رودهن/

متروی شرق استان تهران احداث می شود

معاون عمرانی استاندار تهران از ایجادمتروی شرق استان تهران شامل شهرهای ردیس- بومهن-رودهن-دماوند-فیروزکوه خبر داد.

حسن کریمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: خط متروی شرق استان تهران یکی از مسیرهای مدنظر و تعریف شده در این شرکت است که مسیر آن از رودهن عبور و به آبسرد می رسد و اتصال آن به فیروزکوه در فازهای بعدی ممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات استانداری تهران راه اندازی شرکتی تحت عنوان "شرکت قطار شهری شهرهای استان تهران" در خصوص ایجاد خطوط مترو در کل استان تهران است که جلسات آن به طور معمول روزهای یکشنبه هر هفته برگزار می شود.

کریمی اضافه کرد: علاوه بر خط قطار شهری پردیس- رودهن- دماوند خط دیگری شامل تهران - ورامین که نقاطی نظیر قرچک، پاکدشت، شریف آباد و پیشوا را پوشش می دهد دیگر مسیر مدنظر در این شرکت است، همچنین انجام مطالعات متروی تهران – اسلامشهر نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

معاون عمرانی استاندار تهران افزود: مجموعه استان ضمن جمع بندی در این خصوص اساسنامه شرکت قطار شهری شهرهای استان تهران را تشکیل داد تا آن را طی نشستی با معاون وزیر کشور در روز دوشنبه یا سه شنبه هفته بعد به تصویب برساند.

وی ادامه داد: در صورت تصویب اساسنامه مذکور و امضا و ابلاغ آن از سوی وزیر کشور احتمالاً به بودجه سال 93 می رسد تا در مجلس شورای اسلامی دستکم مشمول یک ردیف بودجه حتی حداقلی شود.

کریمی تصریح کرد: تحقق چنین ردیف بودجه ای به نوعی پذیرش طرح به عنوان واقعیتی در استان تهران خواهد بود، شاید این ردیف بودجه شامل اعتبار چندانی در ابتدای امر نباشد اما ثبت شرکت و اخذ ردیف می تواند دست مسئولان استانی را در این زمینه باز نگه دارد.

معاون عمرانی استاندار تهران از ناتوانی دولت در تجهیز مراکز بیمارستانی ساخته شده خبر داد و گفت: در حال حاضر مراکز بیمارستانی متعددی ساخته شده اما دولت برای تجهیز آنها توان مالی چندانی ندارد؛ در این زمینه ها باید از ظرفیت خیران استفاده کرد./ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.