کارشناس "هواشناسی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

"افزایش دما" و آسمان "غبارآلود" برای "تهران" تا روز سه شنبه/ "آسمان آفتابی" و صاف برای اکثر مناطق کشور

نقشینه گفت: امروز و فردا آسمان در اکثر مناطق کشور صاف و آفتابی است که با افزایش دما در نیمه شمالی کشور بویژه تهران همراه است.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: امروز "شنبه پنجم بهمن ماه 92" و فردا "یکشنبه ششم بهمن ماه 92" آسمان در اکثر مناطق کشور صاف و آفتابی است که با افزایش دما در نیمه شمالی کشور بویژه تهران همراه است.

 وی افزود: امروز و فردا در اکثر مناطق کشور جو آرام خواهد بود و از اینرو طی این مدت افزایش نسبی آلاینده های جوی برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت و کاهش کیفیت هوا برای کلان شهرها از جمله تهران پیش بینی می شود.



نقشینه اظهار داشت: از روز دوشنبه از سمت شمال غرب و غرب سامانه بارشی وارد کشور می شود و روز سه شنبه نیمه غرب و بتدریج اکثر مناطق کشور را در بر می گیرد و سبب بارش برف و باران، وزش باد  و در برخی مناطق رگبار و رعد و برق خواهد شد.

 کارشناس هواشناسی تصریح کرد: از روز چهارشنبه روند کاهش دما در کشور آغاز می شود و از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده این روند درشمال و شمال شرق بویژه در خراسان شمالی و استان گلستان محسوس تر خواهد بود .

وی در خصوص وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای آینده افزود: آسمان تهران امروز، صاف گاهی وزش باد، در ارتفاعات بارش پراکنده و فردا، صاف درپاره ای نقاط غبارصبحگاهي  و روز دوشنبه، کمي ابري و غبارمحلي، در اواخر وقت ابري پیش بینی می شود و همچنین دمای تهران طی دو روز آینده افزایش می یابد و از روز سه شنبه بارش ها در تهران آغاز می شود .

نقشینه ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته شهرکرد با دمای 11 درجه زیر صفر و فیروزکوه در استان تهران با دمای 9 درجه زیر صفر سردترین مناطق کشور و بندرعباس و بوشهر با دمای 23 درجه بالای صفر و اهواز با دمای 21 درجه بالای صفر گرمترین مناطق کشور گزارش شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار