تأکید اخضر ابراهیمی بر مفاد "ژنو1"

یک عضو هیئت اعزامی مخالفین به ژنو از تأکید اخضر ابراهیمی بر بندهای مصوبات "ژنو1" سخن گفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "الشرق" ؛ "أنس عبده" از اعضای هیئت مخالفین سوری در مذاکرات ژنو به نقل از "اخضر ابراهیمی" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه اظهار کرده است که وی در سخنانش در اولین مذاکرات مستقیم بین دولت سوریه و مخالفان اعلام داشته : هدف نشست امروز ، رسیدن به نتیجه از روند "ژنو2 " می‌باشد و اینکه هردو گروه موافق با "ژنو1" هستند و هدف مذاکرات رسیدن به نتیجه عملی می‌باشد.

وی اضافه کرده است : سخنان ابراهیمی بر اساس مشترکات دو گروه بود و هیچ طرف از دوهیئت شرکت کننده در مذاکرات مستقیم بین مخالفان و دولت سوریه در این جلسه صحبت نکردند.

عبده پس از خروج از اولین نشست مستقیم بین هیئت مخالفان سوری و دولت سوریه گفت : صحبت بر این محور بود که جلسه بعداز ظهر امروز متمرکز بر مسائل بشردوستانه و کمک‌رسانی و حمایت از کاروانهای حامل کمک های انسان دوستانه از جانب هردوطرف بود، که توافقی هم پیش از این با صلیب سرخ جهانی در رابطه با حمایت و پشتیبانی از جانب روسیه و آمریکا به امضا رسیده است.

عبده گفت : سعی می‌کنیم که تیراندازی ها را متوقف سازیم و حصار ایجاد شده بر شهر حمص را بشکنیم .

وی همچنین گفت : ابراهیمی بر تمام اصول بندهای ژنو1 تأکید کرد ، چرا که این مورد زمینه بین‌المللی برای ژنو2 می‌باشد و این که هردو طرف بر این مسأله موافق بودند. هیئت انتقالی حکومت پس از تشکیل بالاترین قدرت در کشور می‌باشد و بر ارتش و دستگاههای امنیتی و دیگر مراکز اصلی  مسلط می‌باشد.

قرار است تا دومین جلسه مذاکرات مستقیم بین مخالفان و دولت ساعت 4 بعد از ظهر به وقت محلی تشکیل  گردد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: تاکید ، هیئت ، مخالف ، سوریه ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار