رفیق دوست در نشست ماهانه جام:

امروز فرصت آزمون و خطا نداریم/ جای اعتدال در کشور ما خالی است/ باید اقتصاد را از دست دولت گرفت

وزیر‌ سپاه در دوران دفاع مقدس‌ گفت: ما امروز فرصت آزمون و خطا نداریم، نظام ما در دنیا واحد است و هیچ کشوری در دنیا مانند کشور ما نیست.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ "محسن رفیق دوست" در نشست ماهانه جام که شامگاه شنبه (۵ بهمن ماه) برگزار شد، با اشاره به عملکرد دولت‌های نهم و دهم اظهار داشت: باید سعی کنیم کلاهی که ۸ سال پیش سرمان رفت، دیگر گذاشته نشود. ما امروز فرصت آزمون و خطا نداریم، نظام ما در دنیا واحد است و هیچ کشوری در دنیا مانند کشور ما نیست.  
 
وی با اشاره به تحلیل "آیت الله هاشمی رفسنجانی" از جامعه ایران که آن را سه بخش می‌داند، ادامه داد: وی معتقد است جامعه ما را ۲۰ درصد اصلاح طلب، ۲۰ درصد اصولگرا و ۶۰ درصد مردم عادی که ضدانقلاب نیز نیستند اما جزو این دو دسته هم نیستند، تشکیل می‌دهد.  
 
رفیق دوست افزود: رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، خبرگان رهبری و شورای شهر توسط همین ۶۰ درصد انتخاب می‌شوند و این دو دسته هرکدام اگر بتوانند رای ۶۰ درصد را جلب کنند حاکم کشور می‌شوند.  
 
وزیر سپاه دوران دفاع مقدس با ذکر خاطره‌ای از مقام معظم رهبری تصریح کرد: چند وقت پیش به معظم له تلویحا نامه نوشتم و به ایشان گفتم آماری دارم از اینکه تورم زندگی فقرا هزار درصد یعنی ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است، به طور مثال یک بسته آذوقه در سال ۸۳ که با مبلغ ۱۰۰ هزار و ۹۰۰ تومان تهیه می‌شد، بعد از ۸ سال ده برابر افزایش پیدا کرد.  
 
رفیق دوست با بیان اینکه مطالبه مردم این است که پول یارانه‌ها را گرفته و قیمت‌ها به روند گذشته خود برگردد، افزود: یارانه بایستی برداشته شود، نه اینکه یارانه برداشته شده اما تیم چاق شود، لذا بایستی دقت کرد تا طور دیگری سرمان کلاه نگذارند. 

*جای اعتدال واقعا در کشور ما خالی است
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه من دولت یازدهم و رئیس جمهور آن را خوب می‌شناسم، گفت: جای اعتدال واقعا در کشور ما خالی است. زمانی که در دولت بودم خدمت امام (ره) رسیدم و به ایشان گفتم از نظر شما کشاورزی بایستی دست مردم باشد یا دولت؟ و ایشان فرمودند "زندگی مردم را دست کارمند ندهید". 

*معتقد نیستم که دولت یازدهم معتدل است، چرا که آرام آرام منحرف می‌شود
 
وزیر سپاه در زمان دفاع مقدس با بیان اینکه امام (ره) از تندروی‌های دوطرف ناراحت بود، بیان داشت: اعتدال را باید بوجود آورد، معتقد نیستم که دولت یازدهم معتدل است، چرا که آرام آرام منحرف می‌شود، اما امیدوارم این دولت اعتدال را رعایت کند. 

*تا زمانی که اقتصاد ما دولتی است، پیدا شدن امثال بابک زنجانی‌ها طبیعی است
 
رفیق دوست با اشاره به نامه "حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی" به جهانگیری مبنی بر مبارزه با ویژه خواری افزود: من‌‌ همان موقع مصاحبه کردم و گفتم فرمایش رئیس جمهور برخورد با معلول است، نه با علت. تا زمانی که اقتصاد ما دولتی است، پیدا شدن امثال بابک زنجانی‌ها طبیعی است.  
 
رفیق دوست اظهار داشت: در سال حماسه سیاسی _ اقتصادی، بایستی به مجلس، دولت و جامعه اسلامی فشار آوریم تا اقتصاد را از دست دولت گرفته و به دست مردم دهیم، زیرا اقتصاد تا زمانی که دست دولت است، گرانی رانت خواری و فساد ایجاد می‌شود.  
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با ذکر خاطره‌ای گفت: از سال ۶۳ جلسه‌ای با اعضای ۱۵ نفره از جمله مرحوم عسگراولادی، مرحوم شفیق، مرحوم امانی و... با احمدآقا برگزار می‌کردیم و پیغام هرماه به امام راحل را از طریق وی می‌فرستادیم.  
 
رفیق دوست با اشاره به فعالیت‌های خود در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس اظهار داشت:‌‌ همان موقع نیز به دنبال پیگیری روش دستیابی به سلاح هسته‌ای نزد امام (ره) رفتم و از ایشان پرسیدم نظر شما در این باره چیست؟ که فرمودند: دنبال اتم نروید.  
 
وی اضافه کرد: با این حرف امام‌‌(ره) همان موقع بساط سلاح هسته‌ای را جمع کردیم مقام معظم رهبری نیز گفتند حرام است و واقعا نیازی هم نداریم. 

*خاطرات سفر با مقام معظم رهبری
 
رفیق دوست با ذکر خاطره‌ای از مقام معظم رهبری پیرامون شناخت خود از ایشان افزود: از معدود کسانی هستم که معظم له را خوب می‌شناسم، ایشان یکسال از من بزرگ‌تر است، زمان قبل از انقلاب سفری به مشهد داشتم، در این سفر سراغ آقا را گرفتم، به دلیل اینکه فراری بودم نان و پنیری خوردم. ساعت 02:30 بود که آسمان را نگاه می‌کردم.  
 
رفیق دوست ادامه داد: معظم له بیدار شد و پابرهنه به سمت من آمد. صدایم کرد،‌‌ همان موقع خودم را به خواب زدم، اما پس از مدتی که وقت اذان رسید، آقا نماز خود را خواند و با ضجّه عبادت کرد.  
 
رفیق دوست تاکید کرد: سعادت پیروی از مقام معظم رهبری است، خدا توفیق دهد که معتقد و عامل به ولایت مطلقه فقیه باشیم.  
 
وی در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری از هیچ دولتی به اندازه دولت احمدی‌نژاد حمایت نکرد، شما این مسئله را چگونه تفسیر می‌کنید، افزود: در طول ۸ سال گذشته بیش از ۵۰ یا ۶۰ مصاحبه دارم که به دولت نهم و دهم حمله کرده‌ام، در این راستا به مقام معظم رهبری نامه نوشتم و مضرات هدفمندی، سفرهای استانی و مسکن مهر را با دلایل آن برای معظم له توضیح دادم.  
 
رفیق دوست ادامه داد: آقا در سخنرانیشان فرمودند آمار دولت را زیرسوال نبرید، در آن زمان به آقا گفتم آیا منظورتان من هستم؟ ایشان گفتند: خیر تو کار خودت را انجام بده. 

*خاطراتی از استعفای سعیدی‌کیا در زمان دولت نهم و نظر مقام معظم رهبری در اینباره
 
رفیق دوست با اشاره به سخنان سعیدی کیا (وزیر مسکن دولت نهم) پیرامون احمدی‌نژاد اظهار داشت: سعیدی کیا ابتدای سال چهارم به من گفت: زیر آسمان کبود ضد ولایت فقیه‌تر از احمدی‌نژاد نداریم. سعیدی کیا به من گفت؛ سال سوم پیش معظم له رفتم و درخواست استعفا دادم و دلیل آن را ضد ولایت فقیه بودن دولت نام بردم که آقا فرمودند: بمان تا دوره‌ات تمام شود. 

*نقل خاطره‌ای از گفتگوی فروزنده و احمدی نژاد/ احمدی نژاد گفت دور دوم کارد را می‌گذارم کمر کیک
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به خاطره‌ای از فروزنده ادامه داد: فروزنده به من گفت آخر سال سوم نزد احمدی‌نژاد رفتم و به وی گفتم چرا با روحانیت و مراجع بد هستی؟ گفت "آن‌ها به چه دردی می‌خورند؟ اوضاعشان که روبراه است و شکمشان سیر، من در دور دوم کارد را می‌گذارم کمر کیک".  
 
رفیق دوست در پاسخ به یکی از حضار مبنی بر اینکه دست بوسیدن احمدی‌نژاد را چطور تحلیل می‌کنید؟ گفت: هرکس خواست مدارک می‌دهم.  
 
رفیق دوست با اشاره به دوران وزارتش در زمان دفاع مقدس اظهار داشت: زمانی که وزیردفاع شدم خدمت امام (ره) رسیدم، در آن زمان وزارتخانه نداشتیم، لانه جاسوسی نیز دست سپاه بود، به احمد آقا گفتم اجازه دهید وزارت دفاع را در لانه جاسوسی تشکیل دهیم که ایشان گفتند "به امام (ره) بگو". زمانی که این مطلب را با امام(ره) در میان گذاشتم، حضرت امام(ره) فرمودند چرا آنجا؟ آنجا مال آمریکاست، مگر قرار است هزار سال با آمریکا رابطه نداشته باشیم؟ 

*نتیجه مذاکره هرچیزی که باشد به نفع ایران است
 
رفیق دوست پیرامون مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: نتیجه مذاکره هرچیزی که باشد به نفع ایران است، حتی اگر تحریم‌ها کم نشود. در زمان جنگ تحمیلی عراق از سلاح شیمیایی استفاده می‌کرد اما امام (ره) حتی اجازه ساخت سلاح شیمیایی را به ما نداد.  
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: با روی کارآمدن دولت یازدهم ناامیدی در مردم به امید تبدیل شد، من با عدم مذاکره با هر نوع مخالفم.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار