تقویم تاریخ در آینه‌ی ورزشی ششم بهمن ماه

امروز یکشنبه 6 بهمن ماه 1392 هجری شمسی برابر ژانویه 2014 میلادی است.67 سال پیش در چنین روزی عباس اکرانی‌از فعالان عرصه ورزش باشگاه شاهین را تاسیس کرد که تا سال ها از قدرت‌های مسلم فوتبال ایران بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 68 سال پیش در چنین روزی کیومرث‌ ابوالموکی   از مربیان کاردان کشتی ایران به چاپ کتابی در مورد فنون کشتی اقدام کرد که مورد توجه ورزشکاران و علاقمندان کشتی قرار گرفت.
 
کیومرث‌ ابوالملوکی‌ از استادان کشتی ایران بود که این ورزش را در سال 1319 در باشگاه آهن شروع کرد.
 
 67 سال پیش در چنین روزی عباس اکرانی‌ از فعالان عرصه‌ی ورزش ایران که برای گذراندن و دوره ی تعلیم و تربیت به انگلستان رفته بود به ایران  بازگشت پس از بازگشت به ایران باشگاه شاهین را تاسیس کرد که تا سال ها از قدرت‌های مسلم فوتبال ایران بود.
 
57 سال پیش امام علی حبیبی قهرمان در وزن چهارم کشتی آزاد المپیک 1956 ملبرن‌که به علت بیماری در ملبرن‌ استرالیا  بستری شده بود به ایران آمد و مورد  استقبال علاقه‌مندان  به ورزش قرار گرفت.
 
46 سال پیش در مسابقات شنای آفریقای‌ جنوبی که در کینگری‌ برگزار شد کارن نیز شناگر‌ 15 ساله ی آفریقای جنوبی رکورد جهانی 200 متری زنان را با زمان 2 دقیقه و 24 ثانیه و ا دهم ثانیه شکست.
 
 رکورد پیشین این ماده دو دقیقه و 24 ثانیه 4 دهم ثانیه و متعلق به الن‌ تایز‌ قهرمان شنای کانادایی بود.

39 سال پیش تیمور قیاسی عضو تیم ملی دو و میدانی ایران و قهرمان پرش ارتفای کشور و آسیا در مسابقات استان‌های اطراف رود راین ، آلمان غربی و عبور از مانع دو متر و چهارده سانتی متر به مقام نخست رسید و رکورد ایران را بهبود بخشید.

همچنین 39 سال پیش تیم کشتی ایران که برای شرکت در مسابقات کشتی آزاد وفرنگی بین المللی رژه کولن به فرانسه رفته بود با کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز در کشتی فرنگی و مجموع چهارده امتیاز دو کشتی آزاد و فرنگی مقام چهارم را بین هشت تیم حاضر دراین مسابقات به دست آورد.

احمد رضا محمدی در دسته‌ی 57 کیلوگرم مدال نقره و غلامرضا قصاب در وزن 62 کیلوگرم مدال برنز گرفت.

38 سال پیش زیل مان دونده اهل آلمان غربی در مسابقات بین المللی  دو و میدانی آلمان غربی در رقابتهای داخل سالن موفق شد در دوهزار متر مقام نخست را به دست آورد.زیل مان مسافت هزار متر را در دو دقیقه و 19 ثانیه و یک دهم ثانیه دوید و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

29 سال پیش مسابقات قهرمانی ژیمناستیک ایران در 5گروه سنی در اهواز برگزار شد.

در پایان این رقابت‌ها تیم تهران با کسب 425 امتیاز به مقام قهرمانی رسید. تیم زنجان با 381 امتیاز به مقام دوم وتیم آذر بایجان شرقی با 357 امتیاز سوم شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روزی ، عباس ، ششم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار