قم/

نيازهاي غير زيارتي از حريم حرم حضرت معصومه(س) دور شوند

استاندار قم با اشاره به ترافیک اطراف حرم حضرت معصومه(س) گفت: باید نيازهاي غير زيارتي مردم را از حريم حرم دور كنيم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمين محمد صادق صالحي منش در بررسي پروژه‌هاي استان قم بر بهره‌برداري از فاز اول ضلع شرقي حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تأكيد كرد و گفت: پروژه‌هاي زيادي در اطراف حرم مطهر در حال اجرا هستند كه با بهره برداري از آنها مي‌توان گام هاي سترگي در ارتقاء جايگاه شهر عش آل محمد(ص) برداشت.

وی بهره گيري از تخصص و تجربه كارشناسان ترافيك و معماري شهري و اسلامي در پيشبرد اين پروژه‌ها را بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: در اين زمينه از كارشناسان خبره و باسابقه اجرايي بالا در زمينه شهرسازي مدد خواهيم جست.

استاندار قم با اشاره به جايگاه خاص استان قم بر جنبه فرهنگي آن تاكيد و اضافه كرد: مي‌بايستي در تعريف پروژه‌هاي عمراني اين مسئله در اولويت اول باشد.

حجت الاسلام صالحي منش در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه يكي از دلائل مهم ترافيك محدوده حرم مطهر نيازهاي روزمره مردم است، گفت: مي بايستي تا حد امكان نيازهاي غير زيارتي مردم شريف استان را از حريم حرم دور كنيم تا بخشي از مشكلات ترافيكي مرتفع گردد.

وی با اشاره به اينكه در سال گذشته بيش از نيمي از زائران حرم كريمه اهل بيت(ع) از مجاورين و ساكنان شهر مقدس قم بوده‌اند، تصريح كرد: در امر دسترسي زائران قمي به حرم مطهر تسهيل شود.

استاندار قم احداث پاركينگ‌هاي طبقاتي در اطراف حرم مطهر را در راستاي تسهيل رفت و آمد زائران بسيار مهم برشمرد و خواستار احداث پاركينگ‌هاي با ظرفيت بالا در تمامي نقاط شد.

برچسب ها: قم ، نیاز ، غیر ، ضروری ، حریم ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.