اصفهان/

افتتاح 181 طرح کشاورزی در 23 شهرستان استان اصفهان

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد سازمان جهاد کشاروزی استان اصفهان از افتتاح 181 طرح کشاورزی همزمان با دهه فجر در 23 شهرستان این استان خبر داد.

احمد صفی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت:این طرح ها با سرمایه گذاری 660 میلیارد ریالی بهره‌برداری می‌ شود که 200 میلیارد ريال از این مبلغ از محل اعتبارات دولتی و حدود 400 میلیارد ريال آن نیز از طریق سرمایه‌گذاری اشخاص و تسهیلات بانکی تامین شده است.

وی تصریح کرد: با افتتاح 181 طرح کشاورزی در 23 شهرستان استان اصفهان بیش از دو هزار اشتغالزایی ایجاد می شود.

به گفته وی، این طرح‌ها در زمینه‌های مرمت و بازسازی قنوات، استخرهای ذخیره آب، ساخت کانال، آبیاری تحت فشار، آبیاری قطره‌ای، احداث گلخانه کشت صیفی‌جات، بهبود تولیدات گیاهی، احداث گاوداری شیری، پرواربندی گوساله، فرآورده‌های لبنی و مرغداری گوشتی و تخم گذار است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد سازمان جهاد کشاروزی استان اصفهان در ادامه از خسارت 5 هزار و 600 میلیارد تومانی ناشی از خشکسالی شش سال اخیر تا پایان سال زارعی 92-91 در این استان را یادآورشد و گفت:شش درصد از این میزان خسارت خشکسالی استان اصفهان از طریق منابع دولتی تأمین و متناسب با میزان خسارت خشکسالی بین 23 شهرستان استان اصفهان توزیع شد.

وی اظهارداشت: بیشترین میزان خسارت از محل منابع دولتی در ارتباط با بهره‌وری در مصرف آب و حل بخشی از مشکلات این حوزه پرداخت شده است.

احمدصفی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد سازمان جهاد کشاروزی استان اصفهان برای شرکت در مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی کاشان به این شهرستان سفر کرده بود./ش


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، طرح ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.