اردبیل/

تعطیلی تنها پروژه بالای 85 درصد استان اردبیل

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: توقف تنها پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصدی استان اردبیل پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ جلیل جعفری بنه خلخال اختصاص اعتبار 16میلیارد تومانی را برای تنها پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای 85 درصدی استان اردبیل را غیر قابل قبول دانست.

وی افزود: با توجه به پیشرفت فیزیکی 85 درصدی پروژه سد کیوی و طبق سیاست اعلامی دولت در لایحه بودجه 93، باید اعتبار لازم برای تکمیل این سد فراهم می شد در حالی که با این میزان اعتبار تخصیصی 35 میلیارد تومان اعتبار دیگر مورد نیاز است.

به گفته نماینده مردم خلخال و کوثر برای تکمیل سد گیوی حدود 50 میلیارد تومان اعتبار لازم است در حالی که وزارت نیرو فقط 16 میلیارد تومان به این پروژه داده است.

جعفری بنه تصریح کرد: با این میزان تخصیص اعتبار وزارت نیرو به راحتی از کنار این پروژه مهم و ملی عبور کرده است.

وی گفت: عملیات اجرایی سد گیوی که از 12 سال از پیش آغاز شده در حال حاضر به علت نبود پول و پرداخت مطالبات پیمانکار تعطیل شده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه وزارت نیرو این پروژه مهم را که اهمیت ویژه ای در رونق اقتصادی منطقه دارد رها کرده و نه پول می دهد نه پیمانکار را مدیریت می کند و بنابراین عملیات ساخت سد متوقف شده است.

جعفری بنه افزود: تاکنون 100 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه سد گیوی هزینه شده است و این پروژه برای اتمام نیازمند 50میلیارد اعتبار دیگر است.

وی یادآور شد: بخشی از مطالبات پیمانکاران پروژه سد کیوی که حدود 15 میلیارد تومان است از طریق اوراق مشارکت تامین می شود اما باوجود اینکه برای تکمیل سد 35 میلیارد تومان اعتبار دیگر مورد نیاز است که وزارت نیرو تنها 10 میلیارد تومان برای این طرح درنظر گرفته بود اما به پیشنهاد کمیسیون انرژی این میزان اعتبار به 16 میلیارد تومان افزایش یافت.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: کمیسیون تلفیق هم با افزایش اعتبار سد گیوی که تنها پروژه با پیشرفت فیزیکی بالای 85 درصدی استان اردبیل است حمایت کند.

به گفته جعفری بنه ، وزیر نیرو می توانست با مدیریت و صحبت با پیمانکاران از تعطیلی عملیات ساخت و ساز سد گیوی جلوگیری کند.

وی خاطر نشان کرد: 300 نفر در رابطه با این پروژه مشغول کار بودند که توقف عملیات اجرایی سد گیوی این افراد را در آستانه ایام عید بیکار کرده است.

جعفری بنه در پایان ابراز امیدواری کرد: با تامین اعتبار مورد نیاز سد گیوی، در سال آینده قطعا به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تعطیلی ، سد ، گیوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.