رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

وظیفه تنظیم بازار مواد پروتئینی و لبنی به وزارت جهادکشاورزی منتقل شد

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولیت تنظیم بازار و ذخیره سازی مواد پروتئینی، لبنی، گندم و برنج از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهادکشاورزی منتقل شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، عباس رجایی روز دوشنبه در حاشیه جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در جمع خبرنگاران گفت: قانون انتزاع وظایف بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی در یک سال و نیم گذشته اجرایی نشده بود.
 
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: پس از نشست کمیسیون کشاورزی مجلس و دعوت از وزرای مرتبط، یک توافق سه جانبه انجام شد که بر اساس آن از نهم دی ماه امسال وظیفه تنظیم بازار مواد پروتئینی و لبنی، واردات نهاده ها و شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد.
 
رجایی ادامه داد: بر اساس بخش دیگری از این توافق، همچنین قرار شد از پایان دی ماه تنظیم بازار، نگهداری و ذخیره سازی گندم و برنج باید به وزارت جهادکشاورزی منتقل شود.  
 
وی خاطر نشان کرد: آن بخش از وظایف شرکت بازرگانی دولتی ایران که مربوط به تولید، تجارت و صادرات و واردات حوزه کشاورزی است باید تحت نظر وزارت جهاد کشاورزی باشد.
 
به گفته رییس کمیسیون کشاورزی مجلس بر اساس توافقات انجام شده، تنظیم بازار و ذخیره سازی همه کالاهای مربوط به محصولات کشاورزی مانند گوشت و مرغ بر عهده وزارت جهادکشاورزی قرار می گیرد.
 
رجایی گفت: براساس توافق سه جانبه ای که انجام شده است از پایان بهمن ماه جاری ، صنایع غذایی و تولیدی بخش کشاورزی نیز به طور کامل به وزارت جهاد کشاورزی انتقال می یابد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تنظیم ، بازار ، لبنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.