بیانیه شورای نظامی مصر درباره نامزدی السیسی در انتخابات

شورای عالی نیروهای مسلح مصر در بیانیه ای پیرامون حضور ارتشبد عبد الفتاح السیسی در انتخابات تاکید کرد، این شورا پیرو خواست مردم مصر است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه:در این بیانیه آمده است جلسه فوق العاده شورای عالی نیروهای مسلح امروز دوشنبه (بیست و هفتم ژانویه 2014) در حالی برگزار شد که کشور در حال عبور از لحظاتی تاریخی و مملو از حوادث بزرگ است. این شورا از زمان انقلاب بیست و پنجم ژانویه 2011 و انقلاب سی ام ژانویه 2013 تاکنون با هوشیاری و توجه به مسائل کشور می پردازد. از آن زمان تا کنون ارتش و ملت مصر در یک سنگر مسوولیت های بزرگی را متحمل شده اند تا اهداف مشترکشان درباره حفظ امنیت و ثبات کشور محقق شود.
بر پایه این بیانیه ؛ شورای عالی نیروهای مسلح اقدام ها و موفقیت های ژنرال عبدالفتاح السیسی در زمینه پیشرفته کردن نیروهای مسلح، افزایش آمادگی نظامی نیروهای مسلح، مهارت های نیروهای ارتش و همچنین افزایش روحیه معنوی آن ها را مورد توجه قرار داد. این شورا در برابر این اقدام های موفقیت آمیز ژنرال السیسی کاری نمی توانست بکند جز این که به خواست ملت مصر درباره نامزدی ژنرال عبدالفتاح السیسی برای به عهده گرفتن پست ریاست جمهوری احترام گذارد.
در ادامه بیانیه شورای عالی نیروهای مسلح مصر آمده است این شورا نامزدی السیسی در انتخابات را تکلیف و یک تعهد می داند. پس از آن شورای عالی نیروهای مسلح به سخنان ژنرال السیسی گوش فرا داد. السیسی از اعتماد مردم به خود قدردانی کرد. فریاد مردم وی را وادار کرد تا در چارچوب گزینش آزاد به خواسته مردمی پاسخ گوید. شورای عالی نیروهای مسلح تصمیم گرفت ژنرال عبدالفتاح السیسی بتواند از حق خود استفاده و بر اساس وجدان ملی خود عمل کند و مسوولیت این تکلیف را که از وی درخواست شده است بپذیرد به ویژه این که این رای ملت است که در پای صندوق های رای قضاوت نهایی را بر عهده دارد.
این بیانیه درج کرد شورای عالی نیروهای مسلح در همه حال اراده برتر را از آن ملت و تحقق اراده مردم را در هر وضعی الزامی می داند.
در پایان نشست شورای عالی نیروهای مسلح مصر ، ژنرال عبدالفتاح السیسی از شورای عالی نظامی، نیروهای مسلح، فرماندهان نظامی، افسران و سربازان تشکر و قدردانی کرد زیرا آن ها با در نظر گرفتن اوضاع همگانی و به وی این حق را دادند که به تکلیف خود و ضرورت های وطن پاسخ مثبت گوید.
انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، نظامی ، مصر ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار