وزارت دادگستری آمريکا خبر داد؛

توافق دولت آمریکا و شرکت‌های فناوری درباره انتشار احکام فضایی جاسوسي

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد دولت این کشور با شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا توافق کرده است که به این شرکت‌ها اجازه می‌دهد احکام قضایی مرتبط با جاسوسی را که از دادگاه‌ها دریافت می کنند به اطلاع مردم برسانند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد دولت باراک اوباما رئیس جمهور این کشور به توافقی با شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا دست یافت که به این شرکت‌ها اجازه می دهد جزئیات بیشتری درباره دستورهای قضایی مرتبط با جاسوسی را که از دادگاه‌ها دریافت می کنند به اطلاع مردم برسانند. 

 در مدارکی که وزارت دادگستری آمریکا منتشر کرد آمده است این توافق به دادگاه نظارت بر دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی ارائه شده است و به درخواست‌های شرکت هایی مانند گوگل و مایکروسافت برای برخوردار شدن از فرصت بیشتر برای اعلام گزارش‌ها در خصوص احکام قضایی پاسخ می گوید. 

شرکت های بزرگ فناوری از ماه ژوئن که ادوارد اسنودن مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا مدارکی را درباره ابزارهای جاسوسی آمریکا افشا کرد، برای روشن کردن روابط خود با آژانس‌های مامور اجرای قانون و دستگاه های اطلاعاتی آمریکا تلاش می کنند. دولت آمریکا از افشای اطلاعاتی که گمان می کند به تندروهای مظنون در دیگر کشورها برای فرار از نظارت آمریکا کمک می کند، ناخرسند است. 

توافقی که با دولت آمریکا صورت گرفت درباره همه شرکت ها اجرا خواهد شد و به این شرکت‌ها گزینه‌های جدیدی درباره نحوه ارائه اطلاعات ارائه خواهد کرد. به عنوان مثال، هر شرکتی که خدمات پست الکترونیکی ارائه می کند می تواند بگوید ظرف 6 ماه بین صفر تا 999 درخواست از دادگاه نظارت بر جاسوسی خارجی درباره محتوای پست الکترونیکی شخصی معین در خارج از آمریکا دریافت کرده است. با این حال در این باره استثنائاتی وجود خواهد داشت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار