درون گرا هستید یا برون گرا!

یک کارشناس امور اجتماعی گفت: انسان‌ها دارای ویژگی‌های شخصیتی مختلفی هستند که این ویژگی‌ها در افراد موجب شده که افراد در موقعیت‌های یک رفتارهای متفاوتی از خود نشان می‌دهند.

جعفری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: از خصوصیاتی که به دلیل تاثیر زیاد همه مسائل زندگی توجه روان شناسان را به خود جلب کرده مسئله برون گرایی و درون گرایی افراد است که باعث شده رفتارهای متفاوتی از خود بروز دهند.
 
این کارشناس امور اجتماعی افزود: درون گرایی رفتاری است که با دیدگاه درون ذهن همراه است و فرد درون گرا از آمادگی بیشتری برای تسلط بر نفس خود نشان می‌دهد و این در حالی است که افراد برون گرا از آمادگی کمتری بر نفس خویش برخوردار بوده و بیشتر در فعالیت‌های گروهی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: افراد درون گرا بیشتر زمان خود را صرف مطالعه و فعالیت‌های ذهنی و انفرادی کرده ولی انسان‌های برون گرا از تنهایی احساس رضایت نداشته و همیشه سعی می‌کنند که خود را در گروهی جای دهد.
 
جعفری در پایان خاطرنشان کرد: افراد برون گرا متمایل به بلند کردن بوده و بهترین راه‌حل‌ها را در هنگام حرف زدن به فکرشان خطور کرده و علاقه‌مند به شرکت در بحث‌های گروهی به منظور حل مشکلات هستند، در حالی که افراد درون گرا از اینکه مشکلاتشان را با دیگران مطرح کنند خرسند نبوده و بیشتر مسائل را خودشان حل می‌کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: درون گرا ، برون گرا ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار