مدیر کل گمرکات آستارا اعلام کرد؛

تردد بیش از ۵۵۵ هزار نفر مسافر از مرز زمینی "آستارا"

مدیر کل گمرکات آستارا گفت:در ده ماهه سال جاری بیش از ۵۵۵ هزار نفر مسافر از مرز زمینی آستارا تردد کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرک آستارا،چهانگیر بخشی مدیر کل گمرکات آستارا گفت:در ده ماهه سال جاری بیش از ۵۵۵ هزار نفر مسافر از مرز زمینی آستارا تردد کردند.

وی اضافه کرد: آمار مسافر خروجی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۱ به میزان ۱۶ درصد و مسافر ورودی به میزان ۲۰ درصد افزایش داشته است.
 
جهانگير بخشي با اشاره به اینکه میهمانان خارجی از مبدأ کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان، آلمان، هلند، ترکیه، عربستان، پاکستان، بلاروس، ازبکستان، افغانستان، قزاقستان، ترکمنستان، بنگلادش و استرالیا به این مرز وارد شده اند،ادامه داد: کشورهای CIS بیشترین میهمانان عبوری از این مرز را تشکیل داده اند.
 
مدیر کل گمرکات آستارا در بخش دیگر سخنان خود از استمرار صادرات چمدانی از مرز زمینی آستارا سخن گفت و بیان کرد: در مدت مذکور ۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۵ میلیون دلار، در قالب تجارت چمدانی از مبدأ آستارا به مقصد کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است.
 
وی در پایان تصریح کرد: مواد غذایی، البسه، مواد پلاستیکی و محصولات کشاورزی عمده کالاهای صادراتی به این روش را شامل می شوند.
 
به  شهرستان مرزی و بندری آستارا با بیش از ۸۶ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و سابقه فعالیت گمرک در آن به بیش از ۲۰۰ سال می‌رسد.

انتهای پیام/



برچسب ها: استارا ، گمرک ، تردد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار