شهرکرد/

گلزار شهدای روستای شیخ شبان؛ نماد ملی گلزار شهدای روستایی کشور

گلزار شهدای روستای شیخ شبان در استان چهارمحال و بختیاری، به عنوان « نماد ملی گلزار شهدای روستایی کشور » در دهه فجر امسال، انتخاب و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری گفت: گلزار شهدای « روستای شیخ شبان » از توابع شهرستان بن، برای دهه فجر امسال، به عنوان « نماد ملی گلزار شهدای روستایی کشور » انتخاب شد.

قدرت اله رئیسی با تبیین نقش روستائیان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، گفت: روستای شیخ شبان 80 شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده و دارای بیشترین تعداد جانبازان و ایثارگران است.

وی اظهار داشت: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری، 44 عنوان برنامه فرهنگی و اجتماعی را جهت ایام دهه مبارک فجر در استان برنامه ریزی و اجرا می کند.

رئیسی، تجلیل از 250 حانواده شهید و ایثارگران و 20 جانباز استان را از مهم ترین برنامه های این ایام دانست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: خاطرات دوران انقلاب اسلامی هم در مدارس توسط ایثارگران و جانبازان با عنوان پیام آوران ایثار در دهه فجر تشریح می شود.

رئیسی افزود: تجلیل از « علی بابا رضایی » اولین جانباز استان چهارمحال و بختیاری، « قربانعلی داودی » و « علی محمد مرادی » اولین شهید انقلاب، میهمانی لاله ها و غبارروبی و گلباران قبور مطهر شهداء، برگزاری یادواره های شهدای فرهنگی، یادواره زنان ایثارگر و رونمایی از کتاب های « نگاه آشنا » و « همین حوالی » از دیگر برنامه های محوری در این ایام است.

روستای « شیخ شبان » از توابع شهرستان بن در استان چهارمحال و بختياري است كه در فاصله 39 كيلومتري شمال غربي مركز استان ( شهركرد ) و در حاشيه جنوبي رودخانه زاينده ‌رود واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.