نشست سران قاره امريکا بدون حضور امريکا و کانادا آغاز شد

دومین نشست سران کشورهای قاره امريکا در هاوانا، پايتخت کوبا ،درحالی آغاز شد که مقامات کشور‌های آمریکا و کانادا در این نشست حاضر نبودند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛در دومین نشست سران سازمان "سلاک" ، روسای جمهور و مقامات 33 کشور امریکای لاتین و حوزه دریای کاراییب حضور یافته اند. این بزرگترین سازمان قاره امریکاست که در ان امریکا و کانادا جایگاهی ندارند.

نشست سلاک در حالی اغاز شده است که از پیش، ضد امریکایی بودن حال و هوای ان مشهود است به طوری که واکنش مقامات امریکایی را به دنبال داشته است. "مایکل شیفتر" رییس اداره امریکای لاتین وزارت امور خارجه امریکا در این باره گفت: این یک بلوک بزرگ قاره امریکاست که در آن امریکا و کانادا حضور ندارند و در ان به منافع ما توجهی نمی شود.

وی افزود: پیام نشست سران کشورهای عضو سِلاک محکم و‌ روشن است و بی تردید درباره امریکا انتقاد آمیز خواهد بود.

حمایت از کوبا در برابر تحریم‌های اقتصادی امریکا و تلاش برای توقف این تحریم ها، محکومیت اقدام امریکا در قرار دادن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم ، حمایت از پوئر توریکو برای رهایی از استعمار امریکا و  نیزحمایت از آرژانتین در برابر انگلیس بر سر مالکیت جزایر مالویناس ، از محورهای مورد توافق اعضای سلاک در این نشست بزرگ منطقه ای خواهد بود.

در نشست‌های کارشناسی و وزیران امور خارجه سلاک، بر تلاش این کشورها برای اتحاد هر چه بیشتر در منطقه امریکای لاتین و حوزه دریای کاراییب و نرمش و انعطاف در چارچوب قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل به منظور احقاق حقوق ملت‌های این منطقه تاکید شده است.

محور این نشست 2  روزه مبارزه با گرسنگی و فقر و نابرابری اجتماعی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار