طي سومین روز متوالی؛

کاهش 5 درصدی قیمت اوراق "تسهیلات مسکن"

طي سه روز متوالي اغلب نمادها باکاهش قيمت اوراق تسهيلات مسکن روبرو بودند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،در جریان مبادلات اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، امروز در سومین روز متوالی اغلب نمادها با کاهش 5 درصدی مواجه شدند و هر برگه 5 میلیون ریالی این تسهیلات در محدوده قیمت 600 تا 670 هزار ریال به فروش رسیدند.
 
در همین حال در بازار اوراق با درآمد ثابت، بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش 250 هزار برگه گواهی مشارکت شیراز تعلق داشت و در بازار ETF هم 459 هزار و 145 واحد صندوق قابل معامله اطلس به ارزش حدود 4.51 میلیارد ریال مبادله شد.

در پایان آخرین روز کاری هفته و با رشد قیمت اغلب نمادهای فرابورسی، آیفکس هم صعود 4.05 درصدی را به ثبت رساند.

در بازار روز چهارشنبه که ارزش معاملات 1614.8  میلیارد ریال بود، تعداد 100.16 میلیون ورقه در 16 هزار و 151 دفعه معامله شدند. شاخص فرابورس (آیفکس) هم پس از این معاملات 4.05 درصد رشد کرد و با افزایش 31.84 واحدی به رقم 817.14 واحد رسید.

در میان شرکت‌های فرابورسی، پتروشیمی زاگرس شاهد معاملات بیش از 573.5 میلیارد ریالی بود و بیشترین ارزش مبادلات بازار را به خود اختصاص داد. بیشترین حجم معاملات نیز به ترتیب مربوط به داد و ستد حدود 20.19 و 19.34 میلیون سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و پتروشیمی زاگرس بود.
 
نمادهای مهندسی صنعتی روان فن‌آور، همکاران سیستم، پخش البرز، مهندسی ساختمان تاسیسات راه‌آهن، صنایع پتروشیمی زنجان، نفت پاسارگاد و مجتمع معادن مس تکنار با 5 درصد افزایش، بیشترین رشد قیمت را داشتند و سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال و تکادو نیز در میان نمادهای معامله شده امروز بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
 
 انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، فرابورس ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار