ویژه های دهه فجر شبکه سه در یک نگاه

شبکه سه سیما هر ساله به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و با هدف تکریم رشادت‌ها و فداکاری های ملت بزرگ ایران ویژه برنامه هایی را تولید و آماده پخش کرده است .

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ شبکه سه سیما هر ساله به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و با هدف تکریم رشادت‌ها و فداکاری های ملت بزرگ ایران ویژه برنامه هایی را تولید و آماده پخش کرده است . اسامی برخی از برنامه هایی که به این  مناسبت ازشبکه سه  به پخش می رسد، به شرح زیر است:
 
*هفت  
این برنامه کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی محمود گبرلو است که  از محل برگزاری سی و دومین  جشنواره بين‌المللي فيلم فجر که در برج میلاد از 12 تا 21 بهمن ماه  برگزار می شود ،هر روز ساعت 24:00روانه آنتن شبکه سه خواهد شد .این برنامه  با حضور مسئولان، نویسندگان، ،بازیگران  ،منتقدان وکارگردانان سینما به بررسی فیلمهای جشنواره می پردازد.
بخش های مختلف این برنامه از این قرارند :
-تحلیل و بررسی فیلمهای بخش مسابقه سینمای ایران با حضور بازیگران  وکارگردانان فیلم(هر شب 3 فیلم مورد بررسی قرار می گیرد) .
- گفتگو باداوران و شرکت کنندگان بخش های جنبی جشنواره .
-پخش نظرات مردم در خصوص فیلم های جشنواره.  
-پوشش جلسات نقد فیلم های جشنواره با حضور عوامل آن و پخش گزیده ای از این جلسه در برنامه  
-دعوت از چهره هایی که مورد تقدیر قرار خواهند گرفت .
همچنین حضور مسئولان جشنواره و سازمان سینمایی کشور از مهمترین بخش های برنامه هفت در ایام جشنواره می باشد .  
 
*ویتامین سه  
برنامه صبحگاهی ویتامین سه   به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر  با حضور اشخاصی  که در پیروزی  انقلاب اسلامی نقش موثرداشته اند و بازگو کردن   خاطرات جالب و جذاب آنها   برای نسل جوان 10 ویژه برنامه تدارک دیده است .در این برنامه از  سرود های انقلابی ،گزارش های مردمی و تصاویر خاص آرشیوی نیز استفاده شده است .
این برنامه محصول گروه اجتماعی شبکه سه به تهیه کنندگی علی زاهدی   و اجرای علی ضیاء است . پخش این ویژه برنامه از شنبه 12 بهمن ساعت 6:30 بامداد و پنجشنبه ساعت 8:00  بامداد  تا 10 روز ادامه خواهد داشت .
 
*یادگاری  
10 قسمت از برنامه تلویزیونی یادگاری  که به صورت ویژه و به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر از شبکه سه سیما به پخش می رسد، به موضوعاتی چون  تاریخ و مبارزه در راه آزادی  -   تاثیر و حضور کتاب در سال 59 بین مردم -  نگاه به ظلم  و  ظالم ، تحقیر، زور و زر از دوران مدرسه تا کتابها و فیلم ها  -  حضور و تاثیر حاشیه نشین ها و تغییر جایگاه طبقاتی مستضعفین و طبقات بالای جامعه - ظلم ، ستم  و آزادی قبل و بعد از انقلاب  و ...   می پردازد. است .
برنامه تلویزیونی یادگاری کاری از گروه سرگرمی و تفریحات شبکه سه سیما به تهیه کنندگی مهران رسام و اجرای مسعود فروتن است.  این برنامه از شنبه 12بهمن هر شب ،ساعت 20:00 پنجشنبه ساعت 23:15 به روی انتن شبکه سه قرار می گیرد .

*مسابقه نارنج  
این مسابقه  محصول گروه سرگرمی و تفریحات شبکه سه سیما به تهیه کنندگی حامد خانی است که بخشی از سوالات آن در ایام دهه فجر  در حوزه انقلاب اسلامی  است .مسابقه نارنج در این ایام  هر روز به جز پنجشنبه  و جمعه ،ساعت 11:30  با اجرای حامد حاجیلو و علی زندی فر به روی آنتن شبکه سه قرار می گیرد .
  
*مجموعه تلویزیونی "در بند اروند"
مجموعه تلویزیونی "در بند اروند" به تهیه کنندگی سعید مرادی و کارگردانی سیامک صرافت از 12 بهمن ماه روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد.
مینی سریال "در بند اروند" محصول گروه فیلم های تلویزیونی شبکه سه است که از  شنبه 12 بهمن ماه ساعت 21:00، هر شب به جز پنجشنبه و جمعه  روی آنتن شبکه سه قرار می گیرد . این سریال دارای 7 قسمت 40 دقیقه ای است که به قلم وحید حسن زاده به رشته تحریر در آمده است. این سریال داستان دو برادر رزمنده است که یکی از آن ها از جبهه بازگشته و دیگری در طول جنگ مفقودالاثر شده است. در این سریال همچنین به ماجرای شهادت 25 شهید فرهنگی روستای هریکنده در مازندران اشاره می شود. در این مجموعه تلویزیونی بازیگرانی چون حمید ابراهیمی، نفیسه روشن، وحید شیخ زاده، زهرا سعیدی، رزیتا غفاری، عمار تفتی و... به ایفای نقش می پردازند. باز پخش این مجموعه نیز  ،روز بعد ساعت 14:30خواهد بود . سایر عوامل برنامه عبارتند از :
مشاور فیلمنامه: امین حسینیون، مدیر تصویربرداری: شهرام نجاریان، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: بهنوش صادقی، طراح صحنه و لباس: محمد صادقی، ناظر کیفی: امیر بوالی، طراح گریم: علیرضا جوادپور،صدابردار: علی عدالت دوست،مدیر تدارکات: مهدی رجبی، عکاس: نسیم افشاری، منشی صحنه: لیلا مربی
 
*برگ هایی از زندگی  
این برنامه به تهیه کنندگی میر کیوان خلیل پور در 10 قسمت 30 دقیقه ای تهیه شده است که شامل3 بخش موضوعی  در خصوص انقلاب اسلامی ،دفاع مقدس و راهیان نور است .   
1) خاطره ای از دوران انقلاب اسلامی از زبان یک نوجوان  
2) خاطره ای در خصوص دفاع مقدس توسط یک رزمنده یا خانواده رزمنده بیان می شود.
  3)خاطره ای از راهیان نور در بازدید از یکی از پادگان های دفاع مقدس  
این برنامه کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که از یکشنبه ،هر روز ساعت 18:30 از شبکه سه پخش می شود .  
 
*مستند یادها
یادها عنوان برنامه ای از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه  به تهیه کنندگی سعید عباسی است  که در 5قسمت 30 دقیقه ای تهیه شده است.موضوعاتی که مستند یادها  در این ایام  به آن می پردازد به شرح زیراست  
-    دو  قسمت از این برنامه به زندگینامه عزت الله مطهری(عزت شاهی ) از مخالفین حکومت پهلوی که به ۱۵ سال حبس محکوم می‌شود و بعد از سال‌ها شکنجه و اسارت، در سال ۱۳۵۷ آزاد می‌شود.  
-قسمتی دیگر از این برنامه به گروهکهای مبارز قبل از انقلاب و سرنوشت آنها در بعد از انقلاب می پردازد.
-یکی دیگر از قسمت های مستند یادها به دادگاه بهمن نادری پور معروف به تهرانی  که از شکنجه گران ساواک در زندان کمیته مشترک  بود را به تصویر می کشد .  
-گلستان انقلابنیز از  دیگر قسمت های مستند یادهاست که به مبارزات مردم استان گلستان علیه رژیم  منفور پهلوی می پردازد.
این برنامه از شنبه 12 بهمن هر روز ساعت 8:00 بامداد به روی آنتن شبکه سه قرار می گیرد .

* عصر خود باوری
این برنامه  محصول  گروه دانش و اقتصاد شبکه سه سیما به تهیه کنندگی رضا قربان نژاد است که  در  7 قسمت 30 دقیقه ای برای پخش در  ایام دهه فجر تهیه شده است . این مستند  به کارهای بنیادی و علمی در رشته های گوناگون که  توسط اساتید ،مهندسین ،صنعتگران و دانشجویان کشور برای اولین بار در کشور ساخته شده می پردازد .موضوعاتی که در این مجموعه به انها  پرداخته می شود به شرح زیرند:
کشتی کاتاماران ، تعمیر سکوهای نفتی در بندر عباس ،به روز رسانی و تولیدات صنایع نظامی در امر پدافند کشور ،ساخت و تولید انرژی زمین گرمایی در سایت مشکین شهر ،ساخت نیروگاه سهموی -خطی خورشیدی شیراز ،ساخت مدارها و سیستم های مجتمع ،ادوات نیمه رسانه و کاشت ایمپلنت در مغز ،سیستم عصبی ،قلب ،سیستم های بینایی و شنوایی در آزمایشگاه پژوهشی مدارها و سیستم های مجتمع دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر طوسی
 
 *پیشگامان انقلاب
این برنامه  در 5 قسمت 20 دقیقه ای به تهیه کنندگی حسن محمدیان مفرد به زندگینامه پنج تن از مبارزین انقلاب اسلامی (آیت ا.. محی الدین انواری ، آقای عسگر اولادی ،   شهید اندرزگو ،شهید عراقی وخانم مرضیه دباغ ) می پردازد.این برنامه کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که برای پخش در این ایام تهیه شده است .
 
*متن ،حاشیه  
این برنامه  کاری از گروه سیاسی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی بهرام غیاثوند است که سه شنبه 15 بهمن ساعت 15:15  با موضوع دلایل فروپاشی رژیم طاغوت از دیدگاه امام  با حضور کارشناسان سیاسی می پردازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار