قم/آیت‌الله مصباح یزدی:

نباید حرکت ما با صراط مستقیم کمترین زاویه‌ای داشته باشد

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ضرورت حرکت در صراط مستقیم را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید حرکت ما با شاخص صراط مستقیم کمترین زاویه‌ای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛   آیت الله محمدتقی مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار اساتید و گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد ساوه و گروه دین پژوهان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز رفسنجان با اشاره به اینکه در تاریخ شاهد بروز لغزش‌ها و انحرافات بوده‌ایم بیان کرد: بروز این اشتباهات و انحرافات موجب بروز خساراتی شده است که جبران ناپذیر بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هنگام بروز لغزش‌ها و مشکلات شاهد برخوردهای متفاوتی هستیم بیان کرد: برخی از افراد در هنگام لغزش و خطا فرا فکنی کرده و مسئولیت را قبول نمی‌کنند و در برخی مواقع وقتی مشکلی در روی می‌دهد مقصر را بیگانگان و دشمنان می‌دانند و حاضر نیستند که بپذیرند خطایی مرتکب شده‌اند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به بروز خطا و لغزش یا عالمانه صورت می‌گیرد و یا از روی جهل و نادانی ادامه داد: در قرآن کریم بر این مسئله تاکید شده است که باید از خطاها و اشتباهات دیگران و گذشتگان درس عبرت بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عده‌ای از روی جهل و ناآگاهی مرتکب خطا می‌شوند تاکید کرد: در طول تاریخ و از صدر اسلام تاکنون افراد بسیاری از این دست داشته‌ایم.

آیت الله مصباح یزدی بیان کرد: بروز خطاها و اشتباهات منجر به ایجاد شرایطی می‌شود که جبران آن گاهی غیرممکن می‌شود چرا که انحراف سیری تدریجی را طی می‌کند و به همین دلیل نیز خطرناک است چرا که وقتی انسان پس از انحراف به خود می‌آید و چشمانش را باز می‌کند که دیگر راه بازگشتی برای وی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اشتباه کسانی که در جامه مسئولیت زمام‌داری را بر عهده دارند موجب نابودی هویت و کیان آن جامعه می‌شود اضافه کرد: در قرآن کریم بر این مسئله تاکید شده است که نباید از گام‌های شیطان پیروی کرد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ضرورت حرکت در صراط مستقیم را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: نباید حرکت ما با شاخص صراط مستقیم کمترین زاویه‌ای داشته باشد./ش ک
برچسب ها: قم ، آیت الله ، مصباح ، یزدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.