اراک/

خرید بیش از ۸۰۰ نمونه کالا از واحدهای صنفی مرکزی

مسئول طرح طاها و تجای استاندارد مرکزی گفت: ۸۲۵ نمونه کالا از بازار مرکزی در راستای انجام طرح طاها از واحدهای صنفی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، جودکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف اجرای طرح طاها افزود: طرح طاها با هدف حفظ و ارتقاء سلامت عمومی در جامعه و حمایت از حقوق مصرف کنندگان به اجراء در آمده است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه افزایش کیفیت کالا سبب کاهش قاچاق کالا در کشور و حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولید کننده می‌شود و اجرای طرح طاها به عنوان یکی از طرح‌هایی است که به صورت ویژه توسط این اداره و به صورت مستمر انجام می شود.

جودکی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای انجام طرح بررسی وضعیت کالاهای عرضه شده در بازار تصریح کرد: در راستای اجراء طرح طاها 92-91، 825 مورد نمونه‌برداری از سطح بازارهای مختلف استان انجام شده تا مطابقت و مغایرت این نمونه‌ها با استانداردهای ملی مرتبط مورد بررسی قرار بگیرد.

مسئول طرح طاها و تجا با اشاره به نمونه های خریداری شده در طرح طاها گفت: کالاهای تولیدی صنایع مختلف از قبیل صنایع شیمی و پتروشیمی، برق و الکترونیک، غذایی و کشاورزی و همچنین صنایع سلولزی جز کالاهای خریداری شده است.

وی افزود: بر اساس قانون هرگاه رعایت استاندارد برای تولید کالایی اجباری شده باشد در صورت عدم تولید محصول مطابق با استاندارد مربوطه، تولیدکننده به عنوان متخلف به دادگاه معرفی می‌شود و برابر قانون با آنها برخورد می شود.

جودکی تصریح کرد: واحدهای صنفی موظفند صرفا کالاهای دارای نشان استاندارد را خرید و فروش کنند در غیر این صورت اداره کل استاندارد ناچار به معرفی آنها به مراجع قضایی ذی صلاح و برخورد قانونی با این متخلفان است./ش

برچسب ها: خرید ، کالا ، واحد صنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.