اصفهان/

جریمه های سنگین مالیاتی و بیمه، صنایع را دچار مشکل کرده است

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: جریمه های سنگین مالیاتی و بیمه، صنایع را دچار مشکل کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در نشست کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به وجود 16 نماینده از اتاق بازرگانی در هیات های حل اختلاف مالیاتی گفت: افزود: متاسفانه صنعتگران ما گاهی برای مبالغ بسیار ناچیز بدهی به اداره مالیاتی، ممنوع الخروج می شوند.

وی با اشاره به چالش هایی مانند تورم و ناهماهنگی دولت با بخش خصوصی در بعضی موارد، گفت: کارشناسان بخش خصوصی و تشکل هایی مانند اتاق بازرگانی و خانه صنعت، معدن و تجارت باید مسایل را به مسوولان انتقال دهند.

رییس کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: در سال گذشته برای پیگیری مسایل روز صنعتگران، 19 مصوبه در کمیسیون داشتیم که 17 تا از آنها اجرایی شده است و 2 تای دیگر در حال پیگیری است.

سهل آبادی با بیان اینکه دنیا می داند جنگ با ایران منتفی است، اظهار کرد: صاحبان صنعت این روزها در حال انجام جهاد و حماسه اقتصادی هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شرایط کشور به گونه ای است که بخش خصوصی باید وارد کار شود.

مشاور مالیاتی اتاق بازرگانی نیز در این جلسه درباره مشکلات مالیاتی تولیدکنندگان گفت: امروز بزرگترین مشکل مالیاتی تولیدکنندگان مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است به این صورت که اداره مالیاتی استان اصفهان لیستی از شرکت ها را به عنوان لیست سیاه در سایت خود منتشر کرده است و هر تولیدکننده ای که با این شرکت ها معامله داشته باشد رد دفتر می شود.

رضا فروزنده فر افزود: متاسفانه امروز دفاتری به خاطر این مسئله رد می شود که معاملات ثبت شده در آن مربوط به قبل از ارایه این لیست توسط اداره مالیاتی است. /ش ک


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.