چاقی خاطر سنگ را در "کیسه صفرا" افزایش می‌دهد

هر سنگ کیسه صفرایی نباید تحت جراحی قرار گیرد و سنگ‌هایی که علامت دار و یا بیش از ۳ سانتی متر هستند، باید خارج گردد.

زاهدین خیری فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تشکیل سنگ کیسه صفرا که بیشتر در بین خانم‌ها مشاهده می‌شود، به علت مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری که حاوی استروژن می‌باشند و همچنین چون این بیماری رابطه مستقیم با چاقی دارد و در حال حاضر روند اضافه وزن رو به افزایش و شیوع زیادی پیدا کرده است. 

وی به انواع سنگ کیسه صفرا اشاره و تصریح کرد: هر سنگ کیسه صفرایی نباید تحت جراحی قرار گیرد و سنگ‌هایی که علامت دار و یا بیش از ۳ سانتی متر هستند، باید خارج گردد. 

خیری با بیان ای‌که علامت دار بودن سنگ کیسه صفرا، نشانه‌هایی دارد افزود: هر درد خفیف و مبهم جزء علامت دار بودن این بیماری نیست و درد‌هایی که سنگین و حداقل ۱ ساعت طول کشیده و بیمار برای کاهش درد مسکن بخورد، علامت دار بوده و باید جراحی شود. 

فوق تخصص گوارش و کبد به روش‌های جراحی کیسه صفرا اشاره کرد و گفت: این عمل به دو روش لاپاراسکوپی و لاپاراتومی انجام می‌شود که ۹۰ الی ۹۵ درصد عمل‌ها به روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه در روش لاپاراسکوپی کیسه صفرا چون خیلی کم و در حد ۱ الی ۲ سانتی متر شکم را باز می‌کنند، گفت: به همین دلیل توصیه می‌شود اگر مشکلی مثل عفونت کیسه صفرا و یا پاره شدن کیسه صفرا وجود نداشته باشد، به این روش و تحت نظر متخصص که دوره لاپاراسکوپی را گذرانده باشد، انجام شود. 



انتهای پیام/
برچسب ها: چاقی ، کیسه صفرا ، جراحی ، روده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
خون بالا اوردن وعرق کردن شدید دلیل نوعیسرطان است
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
دست همه ی شمادرد نکند اطلاعت بسیار عالی بودممنون