گزارش/ قضا در هفته‌ای که گذشت

از آخرین جزئیات پرونده میلیاردر نفتی تا اظهار بی‌اطلاعی سراج درباره فرار "خاوری" از کانادا

مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله در نوبت رسیدگی بودن پرونده کهریزک، آخرین جزئیات پرونده‌های "بابک زنجانی"، "خیابان جمهوری"، "خاوری" و "جهرمی" از سوی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، تشریح بررسی پرونده‌های نشريه "بخارا" و روزنامه "خراسان در دادگاه مطبوعات، اظهار بی‌اطلاعی سراج درباره فرار "خاوری" از کانادا و جزئیات پرونده میلیاردر نفتی نفتی از مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله، انتقاد رئیس دیوان عدالت اداری از تجلیل برخی چهره‌های سینمای فاسد قبل از انقلاب اسلامی، در نوبت رسیدگی بودن پرونده کهریزک، آخرین جزئیات پرونده‌های "بابک زنجانی"، "خیابان جمهوری"، "خاوری" و "جهرمی" از سوی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، تشریح بررسی پرونده‌های  نشريه "بخارا" و روزنامه "خراسان در دادگاه مطبوعات، اظهار بی‌اطلاعی سراج درباره فرار "خاوری" از کانادا، آخرین وضعیت پرونده احمدی‌نژاد و  جزئیات پرونده میلیاردر نفتی از مهمترین اخبار قضا در هفته‌ای که گذشت، بود.
 
**حجت‌الاسلام و المسلمین "محمدجعفر منتظری" رئیس دیوان عدالت اداری  در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و بازگشت امام خمینی(ره) به کشور بیان کرد که از هنرمندان  در جهت انقلاب حمایت می‌کنیم.


 
 

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری: چرا باید در جشنواره فیلم فجر از سینماگران فاسد قبل انقلاب تجلیل کرد؟
 
رئیس دیوان عدالت اداری از تجلیل از برخی چهره‌های سینمای فاسد قبل از انقلاب اسلامی انتقاد کرد.

 
پرونده "کهریزک" در نوبت رسیدگی است/ اعلام رای نهایی در شعبه 76


 


پدر مرحوم "محمد کامرانی" گفت: پرونده کهریزک در در نوبت رسیدگی است و پس از اتمام این مرحله مجدد به شعبه ۷۶ باز گشته و رای نهایی در آنجا صادر خواهد شد.
 
**آیت‌الله "صادق آملی لاریجانی" رئیس قوه قضاییه یکشنبه(13بهمن) در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره) به مناسبت یوم‌الله دهه فجر به مرقد امام خمینی(ره) رفت و در ارتباط با اینکه دستگاه قضایی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز راه بلندی را طی کرده است به ایراد سخن پرداخت.



 

دستگاه قضا پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه بلندی را طی کرده است/ استقلال دستگاه قضا تدبیر امام راحل بود

رئیس قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز راه بلندی را طی کرده است، قوانین متعددی به تصویب رسیده و از دستورهای اکید حضرت امام(ره) نیز این بود که قوانین را اسلامی کنیم و خدا را شکر این مسئله تا حد زیادی صورت گرفته و امروز استقلال و اقتدار دستگاه قضایی که از فرمایشات و تدابیر حضرت امام بود تحقق یافته است.
 
**ناصر سراج" در حاشیه مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی دستگاه قضایی با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اطلاعاتی در خصوص  برخی پرونده‌های  مهم قضایی داد.




 
آخرین جزئیات پرونده‌های "بابک زنجانی"، "خیابان جمهوری"، "خاوری" و "جهرمی"

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره پرونده‌های بابک زنجانی، حادثه خیابان جمهوری، خاوری و جهرمی توضیحاتی ارائه کرد.
 
**دادگاه مطبوعات یک شنبه 13 بهمن با حضور مديران مسئول نشريه بخارا و روزنامه خراسان و به صورت علني برگزار شد.


 


نشريه "بخارا" و روزنامه "خراسان" پرونده‌های امروز دادگاه مطبوعات

یک منبع آگاه گفت: نشريه بخارا به علت نشر مطالب خلاف موازين اسلامي با اكثريت آراء مجرم شناخته شد اما دادگاه مطبوعات، پرونده روزنامه خراسان را که به علت نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشويش اذهان عمومي در حال بررسی بود مجرم ندانست.
 
** حجت‌الاسلام والمسلمین "مصطفی پورمحمدی" در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل سازمان تعزیرات استان تهران از دستگیری 10 تن از روسای متخلف این سازمان خبر داد.
 




دستگیری 10 تن از مدیران و رؤسای متخلف سازمان تعزیرات استان تهران


وزیر دادگستری از شناسایی و دستگیری 10 تن از مدیران و رؤسای شعب متخلف در سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران خبر داد.
 
** همزمان با ایام‌الله دهه فجر؛‌ پنجاه و هشتمین نشست خبري سخنگوي قوه قضائيه (14 بهمن) با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد و دادستان کل کشور در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده احمدی‌نژاد، جزئیات پرونده میلیاردر نفتی، درخواست اعمال ماده 18 از سوی برخی متهمان فساد سه هزار میلیاردی و فرار خاوری از کانادا توضیحاتی ارائه داد.





جزئیات پرونده میلیاردر نفتی/ درخواست اعمال ماده 18 از سوی برخی متهمان فساد سه هزار میلیاردی/ فرار خاوری از کانادا
 
 
دادستان کل کشور گفت: اولویت ما در ارتباط با پرونده میلیاردر نفتی این است که اموال را به دولت برگردانیم و این در حالی است که وی لیست اموال خود را اعلام کرده و حاضر به همکاری است، بنابراین پیگیری پرونده به صورت جدی ادامه دارد.
 
**محمودرضا خاوری" در هفته اول مهر ماه ۱۳۹۰ از مقام مدیریت عامل بانک ملی ایران به بهانه «مشکلات عصبی حادث‌شده و بیماری مزمن» استعفا داد و به کانادا فرار کرد. این سفر ناگهانی به کانادا در رابطه با رسوایی فساد  ۳ هزار میلیارد تومانی در ایران که در شهریور ۱۳۹۰ برملا شد، بوده‌است.
 
پلیس بین‌المللی(اینترپل) مدیرعامل سابق و فراری بانک ملی را به اتهام "کلاهبرداری "جزو افراد تحت تعقیب اعلام کرد که امروز در برخی خبرها اعلام شد که این متهم فراری از کانادا خارج شده است.

 
اظهار بی‌اطلاعی سراج درباره فرار "خاوری" از کانادا

قاضی پرونده جنجالی فساد سه هزار میلیاردی گفت: خبری در مورد فرار "خاوری" از کانادا به دست بنده نرسیده است.
 
 
 **حجت‌الاسلام والمسلمین "مصطفی پورمحمدی" در اولین نشست خبری خود که سه‌شنبه(۱۵ بهمن ماه) در ساختمان وزارت دادگستری برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.



 
ضرورت اجرای دولت الکترونیک در جهت مبارزه با فساد اقتصادی/ از تیم هسته‌ای کشور حمایت می‌کنیم

وزیر دادگستری گفت: یکی از بسترهای اصلی مبارزه با فساد و جلوگیری از اجحاف حقوق مردم، اجرای کامل دولت الکترونیک است که دولت یازدهم بر آن تاکید دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار