با ورود موج سرما به کشور؛

کاهش ۳۰ درصدی اهدا کنندگان در دو روز اخیر/ وضعیت بحرانی "ذخایر خونی"

معاون اداره کل انتقال خون تهران گفت:بارش شدید برف در کشور و نامناسب بودن شرایط جوی میزان مراجعه اهدا کنندگان را کاهش داده و ذخایر خونی را با بحران مواجه کرده است.

دکتر مسلمی معاون اداره کل انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بارش برف و نامناسب بودن شرایط جوی باعث کاهش مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون برای اهدای خون شده است. 

وی با بیان این مطلب افزود: در دو روز اخیر میزان مراجعه برای اهدای خون ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده که این کاهش مراجعه همچنان ادامه دارد. 

مسلمی تصریح کرد: کاهش مراجعه مردم ذخایر خون و فرآورده‌های خونی را به شدت با بحران مراجعه کرده است و این در حالی است که درخواست خون و فرآورده‌های خونی بیمارستان‌ها همچنان به قوت خود باقی است. 

وی با اعلام این خبر از مردم شریف کشور درخواست کرد تا با مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون انتقال خون را در تامین خون و فراورده‌های خونی یاری کنند. 

گفتنی است، مردم شریف و نوعدوست کشور برای اهدای خون با مراجعه به سایت انتقال خون تهران مراجعه و از پایگاه‌های فعال خون گیری در تهران مطلع و به این امر خداپسندانه اقدام کنند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار