با حضور سرلشکر سلیمانی برگزار شد

مراسم اولین سالگرد شهادت سردار حاج حسن شاطری

مراسم اولین سالگرد شهادت سردار شاطری رئیس ستاد بازسازی لبنان با حضور فرمانده سپاه قدس و شهردار تهران، جانبازان، خانواده معظم شهدا و مبارزان مقاومت اسلامی از کشورهای لبنان و سوریه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، مراسم اولین سالگرد شهادت سردار حاج حسن شاطری رئیس ستاد بازسازی لبنان با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری خانواده شهدا و مهمانانی از کشور لبنان و سوریه و مجموعه باغ موزه‌ دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس حجت الاسلام والمسلمین شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، محد باقر قالیباف شهردار تهران، مهدی چمران نایب رئیس شورای شهر، سردار رادان، سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول (ص) تهران بزرگ، سردار خضرایی مدیر مجموعه‌ باغ موزه‌ دفاع مقدس و احمدلو مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران و جمعی از فرماندهان و همرزمان شهید شاطری حضور داشتند.

تجلیل از مبارزان مقاومت اسلامی لبنان و سوریه حاضر در مراسم و خانواده معظم شهدا و بخصوص خانواده شهید شاطری از جمله دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کلیپ صحبت‌های سردار شهید حسن شاطری درباره‌ی انقلاب اسلامی رهبری امام خمینی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی لبنان در این مراسم پخش شد.

احمدلو مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به اینکه حاج حسن شاطری با روش مدیریت نوینی که نشان داد به عنوان بسیجی جهان اسلام نقش‌های مختلفی ایفا کرد گفت: شهید شاطری رفتار و منش پایداری داشت.

شاعر آیینی کشور صابر خراسانی در این مراسم به خواندن شعرهایی درباره‌ ائمه اطهار (ع ) انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهیدان و جانبازان و به خصوص شهید شاطری پرداخت.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران نیز سخنران این مراسم بود که با تاکید بر حرکت بزرگ امام و شهدا در ایجاد روحیه‌ جهاد و شهادت گفت: اگر روزی خدای نکرده از روحیه‌ جهادی و فرهنگ شهادت فاصله بگیریم، عزت ما دچار خدشه می‌شود و هرگز حق نداریم در مقابل دشمن عزت خود را از دست بدهیم.

در پایان این مراسم از خانواده‌ گرانقدر حاج حسن شاطری پدر شهید و فرزند شهید با حضور سر‌لشکر سلیمانی، سردار رادان، سردار کاظمینی، مهدی چمران و سردار ربیعی تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم خانواده‌ شهدای غدیر کرمان و جانبازان و مادر شهید خالقی پور که 3 فرزند خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده حضور داشتند.

از جلمه مطالب گفتنی دیگر در این مراسم بیان خاطرات حاضرین در جلسه درباره شهید شاطری بود که در این میان یک روحانی لبنانی برخواست و فریادهای لبیک یا خامنه‌ای و لبیک یا زینب را سر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مراسم ، حضور ، شهید ، خالقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار