انتقاد وزیر خارجه آلمان از سخنان مبتذل نولاند عليه اتحاديه اروپا

وزیر خارجه آلمان، عبارت مبتذل یک دیپلمات ارشد آمریکایی علیه اتحادیه اروپا را غیرقابل پذیرش خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان با شرکت در یک نشست خبری مشترک با خانم اِما بونیتو، همتای ایتالیایی اش در ایتالیا در واکنش به کلام رکیک و مبتذلانه ویکتوریا نولاند، دیپلمات کهنه کار آمریکایی علیه اتحادیه اروپا اظهار داشت: اول آنکه من فکر می‌کنم اظهارنظر خانم نولاند در مورد مواضع اتحادیه اروپا در برابر اوکراین، قابل شنیدن نیست. دوم آنکه معتقدم آنچه به مواضع ما در ارتباط با اوکراین مربوط می‌شود، جای هیچگونه انتقادی را باقی نمی‌گذارد. چرا که رفتار ما بسیار با تدبیر و سنجیده بوده است. من امروز نیز در ایتالیا همان کلامی را که روز قبل در آلمان گفتم به زبان می آورم و آن این است که فضا برای بحث و مذاکره در خصوص تحریم (دولت) اوکراین وجود دارد و ما هم اکنون در حال بحث و بررسی این پیشنهاد هستیم. با اینحال موضع من آن است که مادامی که یک فرآیند مذاکره مابین مخالفان و رهبری سیاسی اوکراین برقرار است، تصمیم گیری درباره این تحریمها باید به حال تعلیق درآید. البته این بدان معنا نیست که ما نمی‌توانیم در مورد تحریم اوکراین بیندیشیم بلکه بدان معنا است که در حالی که مذاکرات فی مابین در جریان است ما نیز نمی توانیم تصمیم بگیریم. اما زمانی که به نقطه ای برسیم که رهبری سیاسی اوکراین، تمامی روند رو به جلوی دستیابی به یک راه حل سیاسی را مسدود کرد در آنصورت می‌توانیم بگوییم که لحظه تصمیم گیری در مورد تحریمها فرا رسیده است. 

اشتاین مایر ادامه داد: ما باید قبول کنیم که شاید ما این امکان را نداشته باشیم که آن خشونتی را که بطور مثال در اوکراین بوجود آمده است، متوقف کنیم؛ حتی با تصاویری که در جلوی دیدگانمان از تظاهرات کنندگان خیابانهای شهر کی‌یف مشاهده می‌کنیم و یا مردمی را می‌بینیم که برای استیفای حقوقشان حتی جانشان را نیز از دست داده‌اند. به هر تقدیر هر دوی ما وزرای خارجه آلمان و ایتالیا از اینکه می‌شنویم اخبار مربوط به اعمال زور و خشونت طی روزهای اخیرکاهش یافته اند، خرسندیم. 

خانم اِما بونینو، وزیر خارجه ایتالیا نیز هم گفت: امروز ما در مورد بحران اوکراین با هم صحبت کردیم و از اینکه مذاکرات میان رژیم اوکراین و اپوزیسیون وارد یک بن بست سیاسی شده است، بشدت نگرانیم. با اینحال ما خشونت سرکوبگرانه تظاهراتهای مسالمت آمیز اوکراین را برنخواهیم تابید. وزیر خارجه ایتالیا با اشاره به تعلیق امضای توافقنامه همکاری اقتصادی دولت اوکراین با اتحادیه اروپا از سوی ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور اوکراین خاطر نشان کرد: ما فکر می‌کنیم حاکمیت اوکراین یا باید تسلیم شود و یا مسیری منطقی بین اروپا و روسیه را در پیش گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار