قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نطق احساسی که "۳ هزار میلیارد" را از وزارت بهداشت گرفت

دکتر کلانتری دلیل حذف بودجه ۳ هزار میلیاردی بهداشت را بیان نطق احساس یکی از نمایندگان مجلس که سال‌ها با وزارت بهداشت مشکل دارد، عنوان کرد.

دکتر ناصر کلانتری، قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به حذف بودجه 3 هزار میلیاردی بهداشت و اختصاص آن به بیمه‌ها گفت: قرار بود بخشی از این بودجه برای بازسازی و نوسازی شبکه‌های بهداشتی و درمانی در حیطه تملک و دارایی باشد که متأسفانه به درمان اختصاص پیدا کرد. 

وی، با بیان اینکه طبعاً وزارت بهداشت در این مأموریت ناتوان خواهند ماند، افزود: با این شرایط نه تنها سطح اول خدمات بهداشتی با مشکل مواجه خواهد شد بلکه مشکلات عدیده‌ای هم در سطح دوم بهداشتی بوجود خواهد آمد، چرا که این هزینه به جای اینکه صرف پیشگیری شود صرف درمان و بیماری خواهد شد. 

کلانتری با تأکید بر اینکه معاونت بهداشت در تنگنای بی‌پولی در سال ۹۳ قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: اختصاص این سهم به بیمه‌ها درپی نطق احساسی یکی از نمایندگان مجلس که سال‌ها با وزارت بهداشت مشکل داشته صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که با بیمه‌ها تعامل کنیم تا حداقل ۲ تا ۳ آزمایش یا غربالگری را با اختصاص این سهم به زیر پوشش بیمه‌ها ببریم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
این تصمیم ناشی از نگاه سطحی نمایندگان به مقوله بهداشت و سلامته.
مگه مجلسی ها بجه مهد کودکی هستند که احساسی بشن و رای بدن.
آخرین اخبار