رییس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری خبر داد

تحصیل در دوره کار‌شناسی ارشد علم سنجی مرکز منطقه‌ای تمام وقت است

تحصیل در دوره کار‌شناسی ارشد علم سنجی مرکز منطقه‌ای تمام وقت بوده و در نخستین دوره ۶ دانشجو در این رشته مشغول تحصیل شدند.

جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری isc در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: دانشجویان کار‌شناسی ارشد علم سنجی تحصیلات خود را از روز دوشنبه مورخ 92/11/14 در مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری آغاز کردند.

وی افزود: طبق مصوبه شورای گسترش آموزش عالی کشور، مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در دوره کار‌شناسی ارشد علم سنجی دانشجو می‌پذیرد. نخستین دانشجویان این دوره که تعداد آن‌ها ۶ نفر است تحصیلات خود را از روز دوشنبه92/11/14 آغاز کردند. 

مهراد تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده در حالیکه برای دانشجویان غیر مقیم خوابگاه دانشجویی و تغذیه در نظر گرفته شده است، این دانشجویان در ترم دوم ۴ درس انتخاب کرده‌اند.
 
وی اظهار داشت: تحصیل در دوره کار‌شناسی ارشد علم سنجی در مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری تمام وقت بوده و این موضوعی است که دانشجویان ورودی بدان توجه دارند و لازم است اوقات خود را جهت مطالعه و کار در محل مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تحت مشاوره و راهنمایی اساتید این دو موسسه صرف کنند. 

مهراد در ادامه گفت: درس‌هایی که دانشجویان در سال جاری می‌گذرانند در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه ارائه می‌شود و دانشجویان روزهای شنبه و یکشنبه را نیز در دفتر کاری که به کامپیوتر‌های شخصی مجهز است مشغول به تحصیل و مطالعه خواهند بود. علاوه بر آن، هر کدام از دانشجویان بخشی از ساعات بیکاری خود را در یکی از واحد‌های مرکز منطقه‌ای و ISC جهت دانش اندوزی و کسب معلومات تخصصی خواهند گذراند. 

وی خاطرنشان کرد: با این برنامه ریزی تمام دانشجویان این دوره به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل شده و اجازه کار در بیرون از محل تحصیل ندارند. با این شرایط، انتظار می‌رود که برای نخستین بار در رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشجویان ارشد علم سنجی در مقایسه با سایر موسسات آموزش عالی که رشته‌ها و گرایش‌های علم اطلاعات و دانش‌شناسی را دایر کرده‌اند، به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل شده و این مورد وجه تمایز تحصیل در مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار