قم/ آیت‌الله نوری همدانی:

ملائکه پر و بال خود را زیر پای عالمان می‌گستراند

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه زحمت، توکل و اخلاص نخستین سرمایه طلاب است، گفت: خداوند طلاب را دوست دارد و ملائکه پر و بال خود را زیر پای عالمان می‌گستراند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از طلاب خوانسار و کردستان اظهار کرد: شغل طلبگی پربرکت‌ترین، بافضلیت‌ترین و شریف‌ترین شغل‌ها بوده و خداوند توفیق پذیرفتن این شغل را به ما عطا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سخنی از امیرمومنان(ع) عالمان ربانی دسته‌ای از مردم هستند که در نتیجه عمل کردن بر اساس موازین اسلام و پیمودن پله‌های فقاهت و اجتهاد و ارتباط خاص به خداوند به این مقام رسیده‌اند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه علم از ثروت بهتر است، گفت: علم تو را حفظ می‌کند، ولی مال را باید تو حفظ کنی، مال را هراندازه هزینه کنی تمام می‌شود، ولی علم هر اندازه مصرف شود، شفاف‌تر و افزون‌تر می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به کتاب حالات علما گفت: باید به زحمت و استقامت در راه تحصیل علم عادت کنیم، زیرا کسی که می‌خواهد جلو برود تنها با اراده، استقامت و سختی می‌تواند این مسیر را بپیماید.

این مرجع تقلید تاکید کرد: صرف و نحو را به طور کامل بخوانید، اهل قلم و بیان باشید و تمرین کنید و آنچه را می‌خوانید، بنویسید، زیرا عالم باید اهل بیان و قلم باشد.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد:‌ مردم از حلقوم امام خمینی(ره) ندای پیامبر و امام را می‌شنیدند و به استقبال گلوله‌ها می‌رفتند.

وی تصریح کرد:‌ رابطه با امام عصر(عج) بسیار مهم است، شما لشکر امام عصر(عج) هستید، بنابراین باید با حضرت ارتباط داشته باشید، زیرا انقلاب زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) است./


برچسب ها: قم ، ملائک ، عالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.