قم/رییس دانشگاه مذاهب اسلامی عنوان کرد؛

تدوین سند مقارنه پردازی در علوم اسلامی

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی از برپایی کرسی «فقه مالکیه» در این دانشگاه و تدوین سند "مقارنه پردازی در علوم اسلامی" خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، همزمان با روز اتحاد ملی و وحدت امت اسلامی در ایام دهه مبارکه فجر، با اعلام این خبر گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی درصدد است تا به جایگاهی مورد اعتماد برای جهان اسلام تبديل گردد و با گشودن فضا روی عالمان اسلامی و آمد و شد آنها، زمینه بیشترین تبادل علمی فراهم آید.

وی ، جذب دانشجو از خارج کشور، بازسازی سرفصل های رشته های مختلف در دانشگاه، ایجاد کرسی های مذاهب اسلامی، دعوت از اساتید جهان اسلام و تدریس به زبان عربی در کنار زبان فارسی را از جمله سیاست های این دانشگاه در حوزه آموزشی ذکر کرد.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: این دانشگاه در بخش پژوهش نیز فعال سازی رویکرد تجمیع قابلیت های مذاهب به منظور تحرک و پویایی علوم اسلامی (به معنای عام آن) و تقویت جریان تولید معرفت متکی به داده ها و داشته های مذاهب در حل مشکلات امت را مورد توجه قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به سیاست های ناظر به وضعیت زیر ساختی دانشگاه مذاهب، گفت: انجام فعالیت های توسعه بخش، اولویت دادن به ایجاد امکانات زیربنایی سپس به فعالیت های روبنایی ، تقویت سیاست رویکرد به بهره گیری از فارغ التحصیلان دانشگاه، نشست امکان سنجی و زمینه سنجی و بهره گیری از آنان و تشکیل کلاس های پودمانی و مهارت افزایی از اقدامات جدی در این دانشگاه است.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی ،جذب هیات علمی مجرب، بهره گیری از ظرفیت های فکری و اجتماعی هیات امناء، ایجاد مکان مناسب و توسعه و افزایش امکانات مربوط به فضای دانشگاه، برقراری تعاملبا دانشگاه های جهان اسلام و پرهیز از تشریفات اضافی را از دیگر برنامه های این دانشگاه ذکر کرد./ب


برچسب ها: قم ، تدوین ، سند ، مقارنه ، پردازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.