نرخ شیوع ناباروری در کل کشور 2.20 درصد است/ازدواج در سنین بالا مشکل بزرگی در باروری است

رئیس بیمارستان مهدیه در مراسم افتتاحیه بخش نازایی این بیمارستان با اشاره به اینکه دوتا سه میلیون زوج نابارور در کشور داریم گفت:آلودگی هوا؛استرس شغلی و غذاهای مصرفی از دلایل مهم ناباروری در مردان به شمار میرود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر مهرداد ایزدی رئیس بیمارستان مهدیه در آیین افتتاح ساختمان جدید بخش نازایی این بیمارستان که امروز با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان گشایش یافت اظهار داشت:زن و مرد در یک باروری سهیم هستند اما 40 درصد مشکل از آقایان ؛50 درصد از خانمها و 10 درصد هم علل نامشخص دارد.

وی  راه اندازی بخش ناباروری در بیمارستان مهدیه را ضروری دانست و افزود:در جنوب تهران مرکز درمان ناباروری پیشرفته ای وجود ندارد لذا با توجه به این  ضرورت ،راه اندازی بخش نازایی در سال 1388 در حد مقدورات بیمارستان در این مرکز انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این مرکز بیش از 600 زایمان طبیعی و سزارین در ماه دارد ادامه داد:تعداد تختهای این بیمارستان 300 تخت مصوب و 123 تخت فعال بوده که ضریب اشغال تخت آن هم اکنون بیش از 70 درصداست.

رئیس بیمارستان مهدیه با بیان اینکه از سال 88 تا کنون نزدیک به 3000 نفر به بخش نازایی این بیمارستان مراجعه داشته اند خاطرنشان کرد:مراجعه کنندگان بیش از 1400 خدمت تخصصی دریافت نموده اند که  35 درصد ختم به باروری شده است.

 
انتهای پیام/

برچسب ها: ناباروری ، جمعیت ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۴۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
خو چیکار کنیم پول نداریم تو سن کم زن بگیریم