طبق تفاهم نامه ایمیدرو و بانک تجارت:

بانک تجارت 120 دستگاه ماشین آلات معدنی وارد می‌کند

روز گذشته ایمیدرو با بانک تجارت تفاهمنامه‌ای را جهت واردات 120 دستگاه ماشین آلات معدنی به ارزش 160 میلیارد تومان امضا کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، مهدی کرباسیان، رییس ایمیدرو روز گذشته در مراسم امضای تفاه نامه بین ایمیدرو و بانک تجارت برای واردات 120 دستگاه ماشین آلات معدنی اب بیان اینکه حمایت از بخش معدن یکی از تکالیف دولت است، اظهار داشت: ایمیدرو در تلاش است تا بتواند در این حوزه اقدامات جهشی و گسترده ای انجام دهد.

وی با اشاره به کمبود ماشین آلات و تجهیزات معدنی افزود: ایمیدرو به همراه صندوق بیمه معادن که وظیفه حمایت از معدنکار کوچک و متوسط بخش خصوصی را دارد پس از دو ماه مذاکره، همکاری را با بانک تجارت در راستای تامین 120 دستگاه ماشین آلات معدنی آغاز کرد.

کرباسیان با بیان اینکه میلغ این تفاهم نامه 160 میلیارد تومان است، گفت: امیدواریم این مبلغ به تدریج افزایش یابد تا بتوانیم از کلیه معادن متوسط و کوچک حمایت کنیم هم چنین یارانه اختصاصی به بخش معدن بخصوص حوزه اکتشاف بتواند تاثیرگذار باشد.

به گفته وی یکی از مهم ترین مواردی که معادن با آن مواجه هستند مسائل مالی و تامین عتبار است.
هم چنین رییس ایمیدرو اظهار امیدواری کرد 700 میلیارد دلار اکتشاف معدن در کشور حداقل به 2 برابر افزایش یابد.

*نرخ سود 21 درصدی برای ارائه تسهیلات

محمدرضا رنجبر فلاح مدیرعامل بانک تجارت در ادامه با بیان اینکه ایمیدرو یکی از شرکای استراتژیک بانک تجارت است، گفت: این تفاهم نامه بین ایمیدرو، بانک تجارت و صندوق بیمه فعالیت های معدنی برای سال اول تسهیلات 1600 میلیارد ریال تامین مالی برای واردات 120 دستگاه ماشین آلات معدنی را می پردازیم.

وی با تاکید بر اینکه صاحبان معادن در هر استانی که هستند به همان استان جهت دریافت تسهیلات مراجعه و عملیاتی کنند، تصریح کرد: برای ماشین‌آلات نو مشارکت به صورت 80 - 20 بوده و دوره زمانی آن سه تا پنج سال است و برای ماشین آلات دست دوم نیز مشارکت به صورت 70-30 بوده و دوره زمانی آن دو تا چهار سال است.

 مدیر عامل بانک تجارت با اشاره به این‌که از ابتدای سال آینده پرداخت تسهیلات برای واردات ماشین‌آلات معدنی آغاز می‌شود گفت:‌ امیدواریم به سمتی برویم با ایمیدرو سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشیم به طوری که هر طرف سهم خود را آورده و در قالب شرکت مشترک اقدام به سرمایه‌گذاری کند تا هم در بازدهی و هم در ریسک سهیم باشند و مشارکت تنها در قالب پرداخت تسهیلات نباشد.
 
فلاح در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مبنی بر میزان نرخ سود این تسهیلات، اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات اعطا شده برای واردات ماشین‌آلات معدنی مطابق بسته پولی و به میزان 21 درصد تعیین شده است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار