در بخش استعدادهای درخشان موسیقی فجر؛

"حمید سبزواری" بهار ژاپنی را به جشنواره می‌آورد

"حمید سبزواری" که در بخش استعدادهای درخشان بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر حضور دارد، قطعه ساکورا که برآمده از بهار در فرهنگ ژاپن است را در جشنواره اجرا می‌کند.

به  گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، حمید رضا سبزواری از نوازندگان جوانی است که امسال با تکنوازی گیتار از استان اصفهان در این بخش شرکت می‌کند. سبزواری در خصوص نحوه شرکت در این بخش از جشنواره گفت: برای شرکت در این جشنواره و در بخش استعدادهای درخشان از طریق یکی از اساتید موسیقی معرفی شدم.

وی که  تجربه حضور در بخش جنبی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر را در کارنامه خود دارد ادامه داد: دو سال قبل در فرهنگسرای نیاوران در بخش هفته گیتار کلاسیک جشنواره با سرپرستی آقای تهرانیان به روی صحنه رفتم.

سبزواری اظهار کرد: حضور در جشنواره برای هنرمندان عرصه موسیقی بسیار ارزشمند بوده و زمینه را برای شکوفا شدن استعدادهای جوان  فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه  در این بخش از جشنواره سه قطعه اجرا خواهد کرد، اضافه کرد: قطعه ساکورا یا شکوفه گیلاس را اجرا می‌کنم. نام ساکورا یک نماد شناخته شده در ژاپن و فرهنگ ژاپنی است و به عنوان نماد بهار شناخته می‌شود و سازنده آن از باغ‌های گیلاس برای ساخت قطعه الهام گرفته است.
بر اساس اظهارات سبزواری، قطعه دومی که برای اجرا در جشنواره در نظر گرفته آواز میش نام دارد  و قطعه سوم اثری از جان داولند است که نت اصلی آن برای لوت نوشته شده است. وی این قطعه را  برای گیتار تنظیم کرده و اجرا می‌کند.
 
سبزواری درباره داوری در جشنواره موسیقی فجر خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی فجر در این دوره سال‌ها توانسته است اعتماد شرکت کنندگان در جشنواره را جلب و داوری‌ها در این جشنواره به صورت عادلانه انجام می‌شود.

سبزواری ادامه داد: جشنواره موسیقی فجر فرصتی فراهم می‌کند که تمامی فعالان در عرصه موسقی کنار هم گردآیند و همچنین فرصت بسیار خوبی برای دیده و شنیده شدن آثار موزسینهای جوان و کم سن و سال است.

وی اضافه کرد: استعدادهای خوبی در میان موسیقیدانان جوان وجود دارد که برگزاری این جشنواره در شناخته شدن آنها و کسب اعتبار برای آنان بسیار مهم است.

این نوازنده گیتار کلاسیک از مسوولان برگزار کننده بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر خواست با حمایت های خود از بهترین‌های انتخابی این جشنواره  آنان را در رسیدن به موفقیت همراهی کنند.

وی اضافه کرد: جشنواره بین المللی موسیقی فجر با ایجاد شرایط و فضای مناسب و گردهمایی موسیقیدانان و آهنگسازان کشور نقش موثری در جریان سازی موسیقی و آشنایی آهنگسازان و موسیقیدانان با یکدیگر ایفا کرده و موجب ایجاد روحیه و انگیزه بیشتر جوانان فعال در عرصه موسیقی شده است.

سبزواری خاطرنشان کرد: شنیده شدن آثار شرکت کنندگان در این جشنواره توسط علاقمندان  موسیقی و آهنگسازان و گروه‌های مختلف،  ادامه راه در این عرصه را هموار می‌کند.

وی همچنین درباره وضعیت  موسیقی در اصفهان گفت: این شهر پتانسیل‌های خوبی برای پرورش هنرمندان حرفه‌ای در زمینه موسیقی دارد. 

حمید سبزواری در اولین روز جشنواره، ساعت 15:30 در سالن رودکی به صحنه می‌رود. 

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

علاقمندان می توانند اخبار این دوره از جشنواره موسیقی را در سایت جشنواره موسیقی فجر به آدرس www.fajrmusicfestival.com   مشاهده کنند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار