حاشیه‌نگاری مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛

بازگشت "محقق" به انجمن، مشابه برنامه‌ی "به خانه برمی‌گردیم" شد

برنامه "به خانه برمی‌گردیم" با برگزاری مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور به صورت یک نوستالژی در ذهن حضار زنده شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور که مشابه برنامه به خانه برمی‌گردیم بود، حجت الاسلام والمسلمین "علی اکبر صادقی رشاد" رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تکریم بزرگان را از لحاظ دینی و فرهنگی برای کشور ما مهم دانست و گفت: این تکریم‌ها شکر منعم است.   
 
به گفته "صادقی رشاد"، باید با برنامه ریزی کلان تکریم‌ها را شکل داد و محور چنین فعالیت‌های فرهنگی باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.   
 
وی افزود: ما نمی‌توانیم تکریم‌ها را یک کار پژوهشی بدانیم و باید قواعدی تبیین شود و نظامی برای تکریم مشاهیر و مفاخر درکنار یکدیگر شکل بگیرد، امروزه مشاهیر بیشتر از مفاخر تکریم می‌شوند.   
 
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار داشت: بعضی از مفاخر از برگزاری مراسم تکریم برای خودشان امتناع می‌کنند اما با یک برنامه جامع می‌توان آنها را نیز مورد تکریم قرار داد، البته ما خطای کمی در تعیین مصداق داریم.
 
صادقی رشاد تصریح کرد: گاهی پیش آمده که مصادیق را در جمع خودمان نادرست می‌دانیم، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی می‌تواند ستاد تکریم مشاهیر و فرهیختگان باشد و این تاثیر فعالیت فرهنگی تکریم را با هماهنگ کردن هدف‌ها صد چندان می‌کند.   
 
انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار