فاز اول باغ ملک احداث شد

معاون فنی و عمرانی منطقه یک گفت: فاز اول باغ ملک به مساحت 11 هزار مترمربع در سال‌جاری احداث و به نام بوستان بزرگ روح‌الله نام‌گذاری شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمد شیری گفت: باغ ملک به مساحت 38 هزار مترمربع با قدمتی بالغ بر 100 سال است که از جنوب و غرب به خیابان دربند، از شرق به حاشیه مسیل گلابدره و از شمال به باغ شاطر منتهی می‌شود و دارای گونه‌های گیاهی گوناگونی چون کهنسال مثمر و غیره مثمر، گردو، چنار، نارون، افرا و اقاقیا است.
 
شیری هدف از نامگذاری را جانمایی بخشی از آثار امام خمینی(ره) برای بازدید گردشگران در آن دانست و تصریح کرد: این بوستان در کنار دو باغ خسروشاهی و امیر سلیمانی که طرح باغ موزه انقلاب در آنها پایه‌گذاری می‌شود به صورت مکمل به عنوان قطب گردشگری و مذهبی در می‌آید.
 
شیری عنوان کرد: برخی عملیات اصلی انجام شده در این پروژه شامل خاکبرداری، خاکریزی، احداث آلاچیقٍ، اجرای آبنما، اجرای نهر و جدول، اجرای کف بوستان با سنگ، اجرای دیوار سنگی و موارد دیگر است.
 
شیری خاطرنشان کرد: امکانات در نظر گرفته شده در این بوستان شامل استخر، آبشار و برکه، فضای بازی کودکان و موارد دیگر است و وجود پارکینگ طبقاتی و احداث مرکز امداد و نجات بخشی از نیازهای اهالی دربند و گلابدره را تأمین می‌کند.
 
انتهای‌پیام/
برچسب ها: عمرانی ، احداث ، بوستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار