سی و پنجمین حماسه حضور/ 30

المنار: راهپیمایی امروز پاسخ مردم ایران به گزافه‌گویی‌های مقامات آمریکایی بود

گزارشگر شبکه تلویزیونی المنار، حضور گسترده مردم در راهپیمایی امروز را پاسخ مردم ایران به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "حسن حیدر" در ارتباط زنده با شبکه المنار گفت: جشن های پیروزی انقلاب که ده روز پیش آغاز شده بود امروز با برپایی راهپیمایی‌های گسترده میلیونی در سراسر ایران به اوج خود رسید. راهپیمایی‌ها در همه سی استان ایران برگزار شد ولی مراسم اصلی در تهران بود. در این مراسم، حسن روحانی رئیس جمهور ایران سخنرانی کرد. وی بخشی از سخنرانی اش را به مسائل داخلی و اوضاع اقتصادی و دستاوردهای دولت خود از زمان آغاز ریاست جمهوری اش اختصاص داد. این نخستین سخنرانی روحانی در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب از زمان نشستن بر کرسی ریاست جمهوری بود. روحانی بخش دوم سخنرانی خود را به مسائل خارجی به ویژه برنامه هسته ای اختصاص داد و گفت گفتگوهای هسته ای، آزمونی برای قدرت های غربی و پنج به اضافه یک محسوب می شود».

خبرنگار المنار افزود: «مهم تر از همه در این مراسم، حضور گسترده مردمی بود. شعارهای متعددی بر پلاکاردهایی که در دست تظاهرکنندگان بود دیده می شد و شعاری که بیشتر به چشم می آمد این بود که «ما منتظر همه گزینه های روی میز هستیم». حسن روحانی در سخنانش به این مسئله و تهدیدهای آمریکا اشاره کرد و گفت کسی که می گوید همه گزینه ها روی میز است باید عینک خود را عوض کند و به شکل دیگری به مسائل بنگرد زیرا ملت ایران را نمی توان تهدید کرد».

خبرنگار افزود: «جمهوری اسلامی روز گذشته پاسخی روشن به آمریکا داد که تلاش می کند برنامه تسلیحاتی ایران به ویژه موشک های بالستیک را وارد مذاکرات کند. به همین علت ایران روز گذشته از موشک های جدید رونمایی و اعلام کرد توان دفاعی جمهوری اسلامی همان گونه که امام سیدعلی خامنه ای گفته است هر روز افزایش خواهد یافت. اظهارات مقامات آمریکایی در چند هفته اخیر تاثیر زیادی بر مردم ایران داشت که در واکنش به این اظهارات به شکلی گسترده در راهپیمایی امروز شرکت کردند تا بر حمایت از رهبرانشان در سیاست های خارجی و در برنامه های اقتصادی و اجتماعی تاکید کنند. این تظاهرات در شرایطی برگزار شد که تا یک هفته دیگر قرار است مذاکرات هسته ای در وین از سر گرفته شود. همان طور که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفته است، غرب باید ابتدا به مردم ایران نگاه کند سپس تصمیم بگیرد که چگونه باید با ایران تعامل کند. وی تاکید کرد تعامل با ایران نباید بر چیزی غیر از عزت و قدرت و اقتدار استوار باشد».


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار