مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا:

تحریم بیشتر علیه ایران سازنده نیست

جیمز کلاپر روز سه‌شنبه، ۲۲ بهمن، به سنای ایالات متحده گفت که «در شرایط فعلی و با توجه به تأثیر تحریم‌های سخت و شدیدی که علیه ایران اعمال شده نیازی به تحریم‌های بیشتر احساس نمی‌شود».

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز:جیمز کلاپر در سخنانی گفت: افزودن بر تحریم‌ها می‌تواند بر مذاکرات جاری هسته ای با ایران تأثیری «غیرسازنده» داشته باشد.

وی این مطلب را در نشست کمیته نیروهای مسلح سنای ایالات متحده که روز سه‌شنبه برای بررسی توانایی‌ها و آمادگی‌های دولت اوباما برای مقابله با تحریم‌های بین‌المللی برگزار شد بیان کرد.

 کلاپر در این نشست خاطرنشان کرد: «بسیار مهم است به خاطر داشته باشیم که ایرانیان از چگونگی عملکرد دولت آمریکا آگاهند، بنابراین لزومی به تحریم‌های بیشتر در حال حاضر نیست.»

در نشست روز سه‌شنبه سناتور کارل لوین، رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا، نیز در مورد ایران و توافق موقت به‌دست‌آمده با جمهوری اسلامی ایران سخن گفت.

وی با اشاره به توافق سوم آذرماه ژنو گفت: «توافق‌نامه موقت اخیر با ایران موجب توقف فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم نشده و همین دیروز بود که مطلبی درباره پرتاب موفقیت‌آمیز دو نوع موشک از قول وزیر دفاع ایران انتشار یافت.»

در نشست روز سه‌شنبه کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا سناتورهای زیادی در پرسش‌‌های خود از لوین و کلاپر نسبت به ادامه برنامه هسته‌ای و برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران به اظهار نظر پرداختندکه لوین و کلاپر پاسخ به سؤالات بیشتر در این زمینه را به جلسه خصوصی کمیته موکول کردند.
 
برخی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه و شمار رو به کاهشی از قانون‌گذاران دموکرات در کنگره آمریکا خواستار رأی‌گیری قریب‌الوقوع برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران هستند و کاخ سفید در حال حاضر تلاش زیادی برای جلوگیری از این اقدام انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کلاپر ، ایران ، آمریکا ، تحریم ، غیر ، سازند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمهوری اسلامی
۱۱:۳۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
بهت غربی ها در سال های آینده و کما در سال 1404
آخرین اخبار