رئیس انجمن راینولوژِی شاخه فارس:

افزایش قیمت "تجهیزات راینولوژی" از مشکلات این عرصه

رئیس انجمن راینولوژی شاخه فارس با بیان اینکه گرانی تجهیزات این عرصه از جمله مشکلات است، گفت: قیمت برخی تجهیزات به ویژه آندوسکوپی سینوس افزایش داشته که محدودیت‌های تجهیزات بیشتر گریبانگیر جراحان است

دکتر بیژن خادمی رئیس انجمن راینولوژی شاخه فارس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به فعالیت چهارساله در این عرصه گفت: در این راستا اولین کنگره حدود دو سال قبل با حضور مهمانان داخلی و خارجی در سالن همایش مرکز اسناد رسمی ایران به صورت سه روزه برگزار شده است. 

وی با بیان اینکه برگزاری چنین دوره‌هایی، به روز کردن دانش پزشکان کشورمان را در پی دارد، افزود: برای دوره امسال نیز از کشورهای مختلفی حضور خواهند داشت که با حضور اساتید صاحب نام این عرصه، جراحی‌هایی به صورت زنده انجام و به سوالات مطرح به صورت همزمان پاسخ داده می‌شود. 

رئیس انجمن راینولوژی شاخه فارس ادامه داد: با توجه به اینکه رشته‌های مختلفی جراحی بینی را انجام می‌دهند تعداد جراحان راینولوژی در کشورمان زیاد هستند که نسبت به سالهای گذشته افزایش زیادی داشته‌اند. 

وی با اشاره به اینکه از نظر تعداد اعمال این حوزه، بین کشورهای منطقه بیشترین میزان عمل را داریم، ادامه داد: علاوه بر متقاضایان کشورمان، افرادی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، عراق، آذربایجان و کشورهای شمالی برای انجام این جراحی‌ها به ایران می‌آیند. 

دکتر خادمی با بیان اینکه بسیاری از همکاران در کشورهای آمریکا و اروپا دوره‌های تکمیلی را گذرانده و دانش خود را ارتقا داده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از اعمال جراحی که در دنیا انجام می‌شود در ایران نیز قابل انجام است. 

رئیس اولین دوره بین المللی آموزش عملهای جراحی زیبایی بینی در خاورمیانه در رابطه با چالش‌های این عرصه ادامه یادآور شد: برای آموزش این عرصه، جسارت لازم است که یک مقدار معذوریت دیده می‌شود که با رایزنی‌های انجام شده با پزشکی قانونی در مواردی اجازه می‌دهند که این موارد به صورت محدود انجام شود. 

رئیس انجمن راینولوژی شاخه فارس در ادامه گرانی تجهیزات این عرصه را از دیگر چالش‌ها خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات ارز، قیمت برخی تجهیزات به ویژه آندوسکوپی سینوس افزایش داشته که محدودیت‌های تجهیزات بیشتر گریبانگیر جراحان است که امیدواریم با بهبود وضعیت، جراحان بتوانند به تجهیزات مورد نیاز با هزینه مناسبتری دسترسی داشته باشند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار